داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: هدف ما قضاوت در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا فغانی درباره اینکه در فرصت حضورش در ایران بازی سپاهان و فولاد را قضاوت کرد، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی لیگ استرالیا، طبق صحبت ها و توافقات صورت گرفته قرار شد در صورت نیاز در مسابقات مدنظر کمیته داوران قضاوت کنم. امروز هم قسمت شد دیدار سپاهان و فولاد را قضاوت کنم.

 

وی درباره میزان آمادگی خود برای جام جهانی قطر و اینکه پس از قضاوت در رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ آیا امیدی به سوت زدن فینال این رقابت ها در سال ۲۰۲۲ دارد، گفت:  هدف من قضاوت در مراحل بالای جام جهانی است. هدفی هم که از روز گذاشتیم، قضاوت در فینال ایم رقابت ها است. با توجه به تجربیاتی که کسب کردیم، کار خیلی سختی را پیش رو داریم اما توقعات هم از تیم ایران بالا رفته و همه فکر می‌کنند به این دلیل که دور قبلی رده بندی را سوت زدیم، در این دوره باید حتما در فینال باشیم. باید خیلی زحمت بکشیم و پله پله پیش برویم.

 

داور بین المللی فوتبال کشورمان درخصوص اینکه با توجه به نبود سیستم VAR در ایران این شائبه مطرح شده که داوران کشورمان نمی توانند در رقابت های بین المللی سوت بزنند و آیا احتمال دارد محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی برای جام جهانی در تیم داوری او نباشند، گفت: در هر دو دوره ای که در جام جهانی حضور داشتیم، هر سه نفرمان با این سیستم کار کردیم. از کشورهایی برای این مسابقات داور انتخاب می شود که در آنها VAR وجود دارد اما به زودی با قول هایی که مسئولان فدراسیون داده اند این معضل نیز حل خواهد شد.

 

فغانی درمورد اینکه آیا پیش‌بینی می‌کند در سه ماه دوره آموزشی داوران برای VAR تمام شود و در نیم فصل دوم از این سیستم در لیگمان استفاده کنیم خاطرنشان کرد: این موضوع مدیریتی است که من و سایر داوران نمی توانیم درباره اش صحبت کنیم‌. افرادی که قول داده اند مسئول هستند و خودشان باید توضیح بدهند.

  • نویسنده : محدثه بخشی