شهردار کاشان از ارسال نخستین قبوض عوارض صنفی به مودیان به صورت هوشمند خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بخشنده امنیه گفت: فرآیند صدور قبوض عوارض صنفی بر اساس تصمیم قبلی مدیریت شهری مبنی بر حذف فیش‌های کاغذی عوارض و ارائه خدمات این حوزه به صورت الکترونیک و غیرحضوری در قالب ارسال پیامک آغاز شده است، قبض‌های عوارض صنفی با اطلاعات کامل صنفی به صورت پیامکی برای مودیان ارسال شده است.

به گفته او صدور قبوض هوشمند شهرداری کاشان در راستای تحقق مصوبات دولت الکترونیک، حفاظت از محیط زیست، ترویج فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات شهرداری همراه با سایر مجموعه‌ها و تقویت این بستر ارزشمند انحام شد.

شهردار کاشان گفت: میزان صرفه‌جویی سالانه از محل حذف کاغذ و سایر ملزومات مورد نیاز برای صدور فیش‌های کاغذی عوارض در کاشان حداقل یک میلیارد تومان برآورد شد.

بخشنده امنیه گفت: این اقدام علاوه بر جلوگیری از صرف میلیارد‌ها ریال هزینه اضافی به حیات بهتر و راحت‌تر تنفس زمین نیز کمک خواهد کرد.

او می‌گوید: پیامک‌های ارسالی عوارض صرفا از سرشماره ۳۰۰۰۸۴۱۳۶ برای شهروندان ارسال می‌شود که این پیامک‌ها شامل عوارض قابل پرداخت به همراه ۲۰ درصد تخفیف به اصنافی پرداخت کننده تا پایان شهریور ۱۴۰۱ است.

شهردار کاشان یادآور شد: شهروندان در صورت دریافت پیامک عوارض نوسازی یا صنفی می‌توانند از طریق سامانه avarez.kashan.ir نسبت به پرداخت آن اقدام کرده یا با استفاده از شناسه قبض و پرداخت از درگاه‌های بانکی دیگر اقدام نمایند.

بخشنده امنیه گفت: متصدیان اصناف و مالکان املاک سطح شهر کاشان در صورت دریافت نکردن پیامک یا تقاضا برای بررسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به همراه مستندات لازم به واحد درآمد (نوسازی و صنفی) منطقه خود مراجعه کنند.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی