مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: زمان نقل و انتقالات با دیدن رقم قراردادها شوکه شدیم و درگیر این قیمت‌ها شدیم و نتوانستیم بازیکنان مدنظر را جذب کنیم.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، علی احسانی، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال این باشگاه اظهار داشت: با نظر سرمربی تیم، تعدادی بازیکن اضافه شدند و شاکله اصلی تیم هم حفظ و تمرینات زودتر از سایر تیم‌ها و از ابتدای تیرماه شروع شده است.

وی ادامه داد: شرایط خوبی داریم و بازیکنان خوب تمرین می‌کنند؛ تعدادی از بازیکنان از آکادمی به تیم اضافه شدند و امید زیادی به این بازیکنان داریم و تلاش بر این است که طی سال‌های آینده در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

احسانی با اشاره به بودجه این باشگاه گفت: طبق سیاست‌گذاری که در کارخانه ذوب‌آهن برای بودجه باشگاه ذوب‌آهن اتفاق می‌افتد، سه چهار ماه قبل، بودجه پیش‌بینی شده و بسته شده بود، اما زمان نقل و انتقالات با دیدن رقم قراردادها شوکه شدیم و درگیر این قیمت‌ها شدیم و نتوانستیم بازیکنان مدنظر را جذب کنیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن افزود: بازیکنی بود که موقع صحبت با مدیر برنامه وقتی رقم پیشنهادی را دادیم گفتند اصلاً نمی‌توانیم با این بازیکن صحبت کنیم یا بازیکنی که سال قبل اصلاً بازی نکرده و مصدوم بود موقع مذاکره عددی را گفتند که دو برابر رقم قرارداد بازیکن اصلی تیم ما بود و نتوانستیم به توافق برسیم.

وی تصریح کرد: تارتار مربی است که چندین سال است به مربی بازیکن ساز معروف است و سعی کردیم نقاط ضعف تیم را از بچه‌های آکادمی خودمان رشد دهیم که حدود ۱۰ نفر در حال تست دادن هستند.

احسانی در خصوص سایر رشته‌های تیم ذوب‌آهن و منحل شدن این تیم‌ها گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های هر باشگاه بر اساس بودجه است و قبل از برگزاری مجمع ذوب‌آهن بودجه‌ای به ما اعلام شد که بر اساس آن نمی‌توانستیم تیمی داشته باشیم، اما دیروز مجمع برگزار شد و با تعهدی که نسبت به جامعه دارند موافقت شد که بودجه افزایش پیدا کند تا بتوانیم تیم‌ها را حفظ کنیم و یک تیم پاورلیفتینگ هم اضافه می‌شود.

قطعاً تیم بسکتبال خواهیم داشت

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص تیم بسکتبال عنوان داشت: قطعاً امسال تیم بسکتبال خواهیم داشت، تمام تلاشمان این است تا تیمی بسته شود که برای قهرمانی آسیا بجنگند ولی بازهم باید برای بودجه و اسپانسر چانه‌زنی بکنیم، امیدواریم بتوانیم اسپانسر خوب و بودجه کافی جذب کنیم.

وی در خصوص بدهی‌های باشگاه بیان داشت: قطعاً بخشی از بودجه امسال ما بابت پرداخت بدهی‌ها است و نظر هیات مدیره کارخانه و باشگاه هم همین است که طی یکی دو سال این بدهی‌ها پرداخت شود و در این راه کمک هم کردند.

احسانی در خصوص قرارداد بازیکنان خارجی تصریح کرد: یک بخش حقوقی قوی در باشگاه داریم، معمولاً در این چند سال باشگاه ذوب نشان داده در پرونده‌های حقوقی برنده می‌شود و قطعاً تمام نکات قراردادی که تنظیم می‌شود از نظر وکلای حقوقی بازنگری می‌شود و امسال با توجه به قیمت‌های افسارگسیخته باشگاه‌ها مجبور شدند به سمت جذب بازیکنان خارجی بروند.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص یارگیری فوتبال بانوان خاطرنشان کرد: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سالیان قبل مصوبه دادند که باشگاه‌هایی که تیم فوتبال بانوان در لیگ برتر دارند می‌توانند از محل سهمیه فدراسیون هزینه تیم بانوان کنند که این عملیاتی نیست و در حال پیگیری هستیم که اگر اجرایی شود بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص شرایط تیم بسکتبال بانوان اظهار کرد: با توجه به این که امسال چهار تیم منحل شده، سوای شهرداری گرگان که تمام بازیکنان را تمدید کرده و یک‌سری بازیکن خوب ملی هم جذب کرده، دیگر رقابت به آن صورت اتفاق نمی‌افتد و بر اساس اعتبارات اگر بتوانیم قطعاً شرکت خواهیم کرد.

  • نویسنده : نگین جان نثاری