مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: نوروزگاه مرکزی ایلام واقع در قلعه والی از امروز به مدت ۲ روز برای اولین بار میزبان گروه موسیقی آیینی اقوام ایرانی از پنج استان کشور است.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: نوروزگاه مرکزی ایلام واقع در قلعه والی از امروز به مدت ۲ روز برای اولین بار میزبان گروه موسیقی آیینی اقوام ایرانی از پنج استان کشور است.

وی بیان کرد: این گروه متشکل از ۴۰ هنرمند دیشب وارد استان شدند و عصر امروز برای مردم ایلام و مهمانان نوروزی این استان برنامه اجرا می‌کنند.

وی افزود: گروه موسیقی اقوام ایرانی از پنج استان کردستان، لرستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و خراسان‌شمالی هستند که طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نوروزگاه قلعه والی شهر ایلام به هنرنمایی سنتی و بومی – محلی خاص مناطق خود می‌پردازند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام مطرح کرد: روژان، جیکسای، داغلار، دیاری ژوانکه و آوا تیم‌های متشکل گروه اقوام ایرانی هستند که به استان ایلام سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: این گروه به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی برنامه اجرا می‌کنند.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان