رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم باید به سامان برسد تصریح کرد: برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم تا در زمان کوتاه پروژه‌های نیمه تمام این استان به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری آماج خبر، سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان قم با اشاره به روز نهم دی و با بیان اینکه قم شهر جهاد و اجتهاد و بصیرت و بصیرت آفرینی است،‌گفت: تاریخ قم نشان می‌دهد که در طول انقلاب و قبل از انقلاب مردم قم همواره در مبارزه با ستم و ظلم و در حمایت از انقلاب اسلامی پیشتاز بوده‌اند.

 

رئیس جمهور افزود: قم به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی و معارف اسلامی همواره مورد توجه بوده و امروز نیز مورد توجه خاص دولت است.

وی با اشاره به مشکلات استان قم ادامه داد: قبل از آغاز سفر استانی گروهی را مأمور کردیم تا با حضور در این استان ضمن مشورت با مسؤولان و علما،‌ مشکلات استان را احصاء کنند.

 

رئیسی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم مانند فرودگاه این استان باید به سامان برسد تصریح کرد: برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم تا در زمان کوتاه پروژه‌های نیمه تمام این استان به سرانجام برسد.

 

موضوع مسکن استان قم، دیگر مسئله‌ای بود که رئیس جمهور به آن اشاره و تأکید کرد: حل معضل مسکن قم جزء برنامه‌های این سفر است و در نظر داریم از ظرفیت‌های این استان برای حل این مشکل استفاده کنیم.

 

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه قم به لحاظ جغرافیایی با ۱۷ استان ارتباط دارد و باید به عنوان یک استان محوری نقش آفرینی کند گفت: باید با همت مدیران و جوانان استان کار قم پیگیری شود و به ظرفیت‌های مهم این استان که شامل معادن و صنایع و نیروی انسانی فعال و جوان است توجه ویژه شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس برنامه های سفر رئیس جمهور به قم از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) آغاز شد.

 

مراسم رسمی استقبال از آیت الله رئیسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

 

سفر هیات دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و قرار است در برنامه های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یابند.

  • نویسنده : رقیه کدخدا زاده
  • منبع خبر : آماج خبر