قیمت سکه امروز به روند صعودی خود بازگشت و سکه تمام بهار آزادی به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ تومان رسید.

به گزارش آماج خبر به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت جهانی طلا امروز پنج‌شنبه (۷ آوریل) کاهش یافت زیرا دلار آمریکا پس از دقایقی از نشست ماه مارس فدرال رزرو تقویت شد و نشان داد که موضع تهاجمی برای مبارزه با تورم وجود خواهد داشت و جذابیت این فلز امن را کاهش می‌دهد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت شرقی، با ۳.۲۰ درصد کاهش به ۱۹۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا در همین ساعت، با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۹۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

پس از دقایقی که فدرال رزرو نشان داد بانک مرکزی در حال حرکت تهاجمی برای جلوگیری از تورم است، دلار در برابر سبدی از ارزها نزدیک به بالاترین حد دو ساله خود قرار گرفت. تقویت دلار باعث می‌شود طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

بسیاری از مقامات فدرال رزرو اعلام آمادگی کرده‌اند که نرخ‌ها را نیم درصد افزایش می‌دهند وتلاش می‌کنند قیمت‌ها را تحت کنترل درآورند. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین سطح چندین ساله خود در جلسه قبل بود و هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴.۳۸ دلار در هر اونس و پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۲ دلارو ۳۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۲۰۸ دلار و ۸۷ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۸ فروردین تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۷ هزار و ۴۶۷ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۴۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۹۲ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۸۲ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۹۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۰۷ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۸ هزار ۳۷۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو