رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات قم با اشاره به این که بازار محصولات لبنی به لحاظ قیمت حدود بیست روز است که ثبات پیدا کرده و به یک تعادلی رسیده و به این معنا افزایش قیمتی نداشتیم، یادآور شد: از سال قبل تا امسال محصولات لبنی حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشت اما در ماه گذشته افزایشی نداشتیم و قیمت ها به یک ثبات رسیده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید حسین آقا میرحسینی رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات، در خصوص قیمت محصولات لبنی بیان کرد: شیر فله هر کیلو ۱۵ هزار تومان و شیرهای پاستوریزه ۷۰۰ گرمی هم به همین قیمت به فروش می رسد.

میر حسینی ادامه داد: در حال حاضر پنیر سفید از کیلویی ۶۳ تا ۶۶ هزار تومان، پنیر محلی ۸۵ تا ۹۰ هزارتومان، خامه صبحانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و دوغ ۲۷ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات تصریح کرد: در حال حاضر در بحث تولید محصولات لبنی مشکلی وجود ندارد و هیچ کمبودی به لحاظ میزان تولید نداریم.

میر حسینی با بیان این که افزایش قیمت ها از ابتدای امسال به دلیل مشخص نبودن نرخ ثابت بود، اظهار کرد: شیر فله ابتدای سال ۷ هزار ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسید بعد به ۹ هزار تومان و ۱۳ هزار تومان رسید اما با توجه به نرخ مصوب و برگزاری جلسات توانستیم به یک ثبات برسیم که هم همین امر منجر به رضایت دامدارن نیز شده است.

وی با اشاره به این که بازار محصولات لبنی به لحاظ قیمت حدود بیست روز است که ثبات پیدا کرده و به یک تعادلی رسیده و به این معنا افزایش قیمتی نداشتیم، یادآور شد: از سال قبل تا امسال محصولات لبنی حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشت اما در ماه گذشته افزایشی نداشتیم و قیمت ها به یک ثبات رسیده است.

میر حسینی ادامه داد: در حال حاضر ثبات قیمت محصولات لبنی به طور نسبی منجر به رضایت دامداران شده است.

وی در پایان در خصوص قدرت خرید مردم عنوان کرد: افزایش قیمت ها تا حدودی قدرت خرید مردم را کم کرده اما با توجه به اینکه بازار لبنیات به تازگی به ثبات رسیده میزان تقاضا و تاثیر تبدیل یارانه نقدی به یارنه کالایی بر افزایش تقاضای محصولات لبنی نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند