مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بر لزوم افزایش سهم حوزه سرمایه‌گذاری در تأمین منابع این سازمان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر حوزه سرمایه‌گذاری شش درصد از منابع مورد نیاز سازمان را تأمین می‌کند و انتظار ما این است که سهم این حوزه به ۱۸ درصد برسد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ دکتر میرهاشم موسوی در نخستین همایش مدیران بنگاه‌های اقتصادی برتر صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارکرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید چالش‌ها و کاستی‌های چهار دهه گذشته را رفع کنیم و تکالیفی که بر عهده داریم را به نحو مطلوب انجام دهیم. همه ما در حوزه مسئولیت خود تکالیف بیشتری نسبت به گذشته داریم و نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

 

موسوی با اشاره به چالش‌ها و معضلات صندوق‌های بازنشستگی کشور، گفت: ما در قبال این کشور و انقلاب متعهد هستیم و مسئولیتی داریم که اگر عمل نکنیم، در برابر کسانی که جان و هستی خود را برای این کشور و نظام گذاشته‌اند باید پاسخگو باشیم. ۲۱ فروردین امسال سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که مسائل و چالش‌های صندوق‌ها و همچنین راهکارهای برون رفت از چالش‌ها برای رسیدن به افق روشن و ایجاد شرایط مطلوب خدمت‌رسانی صندوق‌ها در سیاست‌های ابلاغی به دقت تبیین شده است.

 

موسوی افزود: در این سیاست‌ها مهمترین چالش‌های صندوق‌های بیمه‌ای همچون ناترازی منابع و مصارف و پایداری بلند مدت صندوق‌ها و تعهدات بین نسلی مورد اشاره قرار گرفته و علاوه بر ترسیم دقیق وضع موجود، بهترین راهکارها برای رسیدن به شرایط مطلوب نیز ترسیم و نقطه‌زنی شده است.

 

موسوی همگرایی و هم‌افزایی را از موارد بسیار مهم برای فعالیت اثربخش شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: در موارد زیادی کارها و برنامه‌های در دست اقدام را با هم‌افزایی بهتر و مطلوب‌تر انجام می‌دهیم. هم‌افزایی قطعا باید مبتنی بر دیدگاه حرفه‌ای باشد و باید در تولید، سودآوری، فسادستیزی و اصلاح عملکرد شرکت‌ها تاثیر مثبت داشته باشد. آنچه در فضای ستادی بررسی می‌کنیم و درباره آن فکر می‌کنیم با میدان عمل تفاوت دارد و هم‌افزایی را در میدان عمل باید بررسی و تدقیق کنیم. رسیدن به موفقیت تنها با ایجاد فهم مشترک در میدان عمل حاصل می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بر لزوم افزایش سهم حوزه سرمایه‌گذاری در تأمین منابع این سازمان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر حوزه سرمایه‌گذاری ۶ درصد از منابع مورد نیاز سازمان را تأمین می‌کند و انتظار ما این است که سهم این حوزه به ۱۸ درصد برسد. تحقق این برنامه نیازمند تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق و کار جهادی است که در حوزه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی با جدیت پیگیری می‌شود.

 

 

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی