فرماندار اردستان گفت: امروزه دشمن در حوزه مواد مخدر، استعمال دخانیات، سیگار و قلیان توسط خانم‌ها برنامه دارد و در این خصوص نیازمند برنامه ریزی برای پیشگیری هستیم.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از مهر، سید محمد هادی احمدی طبا ظهر یک‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان اعتیاد در شهرستان در دست نیست و چنانچه این آمار را داشتیم بهتر برنامه‌ریزی می‌کردیم، البته به دست آوردن این آمار کار سختی است.

 

وی افزود: باید از فضاهای نو به ویژه رسانه و فضای مجازی استفاده کنیم که می‌توان در این راستا ساخت موشن، کلیپ و پویانمایی را مدنظر قرار داد.

 

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: می‌طلبد که بر روی قشر جوان و نوجوان و به ویژه دختر خانم‌ها برنامه‌ریزی شود، امروزه در حوزه مواد مخدر، استعمال دخانیات، سیگار و قلیان توسط خانم‌ها با مشکل مواجه هستیم.

 

احمدی‌طبا با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در حوزه پیشگیری اعتیاد خواهران، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای پیشگیری اعتیاد خواهران در دوره دبیرستان ویژه‌تر است و حوزه نمایشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های پرورشی فکری و فرهنگی در این هفته برنامه‌هایی را داشته باشند.

 

وی بیان کرد: کار و اقدامات در حوزه مواد مخدر نباید مختص به یک هفته باشد و در دیگر ایام سال کمرنگ‌تر شود بلکه باید در طول سال تداوم داشته باشد چرا که ما به این برنامه‌ریزی نیاز داریم.

 

فرماندار اردستان ادامه داد: پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی برنامه‌ریزی به صورت فصلی و ماهانه داشته باشد و تمرکز هم فقط بر شهر نباشد چرا که ما روستاهای با جمعیت بالا هم داریم که این موارد در آنها وجود دارد.

 

احمدی‌طبا در خصوص مکان برای کنگره ۶۰ اردستان، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم به صورت موقت هم اگر امکان دارد تفاهم نامه‌ای بین کنگره ۶۰ و دانشگاه آزاد اردستان ایجاد شود و از فضاهای دانشگاه استفاده شود.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه با محوریت دهیاری‌ها، گفت: دهیاران و بخشداران با ایجاد پوستر و یا طرح‌های دیگر در این خصوص کار کنند، همچنین می‌شود از ظرفیت کلاس‌های تابستانی و کانون‌های پرورشی در حوزه آموزشی استفاده کرد.

 

فرماندار اردستان بیان کرد: با توجه به وجود معتادین در کارخانه‌ها لازم است که با همکاری اداره صمت و کار در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

  • نویسنده : سارا جباری