رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای پیگیری ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر‌؛ مهدی چمران پیش از آغاز شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دستور کار امروز شورای شهر تهران مبنی بر بررسی ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران در پی وقوع ساختمان متروپل آبادان گفت: قطعا ساختمان‌های ناایمن موضوع مهمی است و آتش نشانی براساس تخصص خود بررسی‌هایی را انجام داده و نظراتی را اعلام کرده است اما برخی مراجع این را قبول نداشتند و یا موافق اعلام این ساختمان‌ها نبودند.

 

وی اظهار کرد: من موافق انتشار این ساختمان‌های ناایمن هستم چرا که مردم بدانند این ساختمان‌ها چه ساختمان‌هایی هستند اما این‌که در این ساختمان‌ها همه موارد ایمنی بررسی شده است یا نه؟ موضوعی است که باید بررسی بیشتری روی آن انجام شود و تصور می‌کنم شهردار تهران نیز همین نظر را دارد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: من در جلسه امروز خود با شهردار تهران این موضوع را مطرح خواهم کرد و البته در مورد سپرده‌شدن بررسی ایمنی ساختمان‌ها به دفاتر خدمات الکترونیک نیز پرسش خواهم کرد که این دفاتر نیروی لازم برای این کار را دارند یا خیر؟ باید مشخص شود که ۱۲۹ ساختمانی که به عنوان ساختمان‌های ناایمن شناخته شده فقط از نظر آتش سوزی مدنظر بوده و یا سازه و پایداری آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

 

چمران تاکید کرد: نظر من این است که باید کمیته‌ای تخصصی متشکل از وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی تشکیل شود و نهایتا تصمیم جدی و نهایی اتخاذ شود. باید ساختمان‌های ناایمن مورد پیگیری و بررسی قرار گیرند البته بررسی این موضوع در حال حاضر آغاز شده اما سرعت آن کم است و باید افزایش پیدا کند.

 

مهدی چمران با اشاره به حضور شکیب به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی در جلسه امروز سه‌شنبه شورای شهر تهران اظهار کرد: این سازمان در دوره‌های گذشته کار درستی نکرده است و آقای شکیب هنوز انتخاب نهایی‌شان انجام نشده که مایه تاسف است و باید هرچه زودتر انتخاب قانونی آقای شکیب انجام شود تا کار خود را شروع کند. وقتی آقای شکیب آمدند ما امیدوار شدیم و نشان داد انتخاب اعضای نظام مهندسی درست بوده است که بی‌تردید از نظرات و همفکری ایشان بهره خواهیم برد.

 

 

 

 

  • نویسنده : آیناز آقایی