استاندار قم گفت:مدیران باید با اصحاب رسانه ارتباط موثرتری برقرار کنند و عملکرد خودشان را از طریق مطبوعات و رسانه ها به مردم گزارش دهند تا در بین شهروندان ایجاد امید شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد نقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز شهید و تبریک ایام نیمه شعبان، با بیان اینکه نباید نگاه اداری به موضوع خدمت به زائرین داشته باشیم گفت: باید از این فرصت معنوی برای خدمت رسانی به مردم بهره ببریم.

 

استاندار قم مردمی بودن را از مهمترین ویژگی‌های مراسم مذهبی دانست و بیان کرد: از ظرفیت اماکن مقدس، مساجد، مدارس و مردم باید در میزبانی از زائرین باید بهره گرفته شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مدل خدمت رسانی در ادارات دولتی باید از سال آینده تغییر کند تصریح کرد: نگاه جهادی به معنای کاهش زمان پاسخگویی به مردم و به دنبال حل مشکلات رفتن باید در بین مدیران به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

شاهچراغی پیگیری مدیران نسبت به جذب اعتبارات ملی را ضروری دانست و افزود: باید از ظرفیت اختیارات وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات فرااستانی استفاده شود.

 

استاندار قم حضور میدانی مدیران در شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: مسئولان اجرایی باید مشکلات مردم خصوصاً در محلات کم برخوردار را در بازدیدها بررسی و به صورت میدانی برای آنها راهکار اجرایی ارائه دهند.

 

وی افزود: تصمیماتی که برای بخش‌های استان اتخاذ می‌شود باید پیش از اجرا به ساکنین محلی و مردم اطلاع رسانی شود تا در بحث اجرا دچار مسائل حاشیه‌ای نشویم.

 

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف دولت را خواستار شد و تصریح کرد: همه ی اقدامات مسئولان استان نیازمند پیوست رسانه‌ای است.

 

وی با تاکید بر تغییر نگرش در روابط عمومی ادارات دولتی خاطرنشان کرد: باید با اصحاب رسانه ارتباط موثرتری برقرار شده و مدیران عملکرد خودشان را از طریق مطبوعات و رسانه‌ها به مردم گزارش دهند تا در بین شهروندان ایجاد امید شود.

 

شاهچراغی همچنین تهیه‌ی پیوست فرهنگی طرح‌های دولتی را خواستار شد و گفت: باید مشخص شود با اجرای هر طرحی چقدر از مسائل و دغدغه‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

 

استاندار قم کاهش هزینه‌های ادارات دولتی را نیز ضروری دانست و با تاکید بر مولدسازی اموال دولتی گفت: باید برای پرداخت دیون نهادهای دولتی به شرکت‌های خدماتی نیز برنامه ریزی و اهتمام وجود داشته باشد.

 

مقام عالی دولت در استان در ادامه سفر رئیس جمهوری به قم را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: همدلی خوبی برای حل مشکلات و موانع طرح‌های بزرگ استان بوجود آمده است.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی