معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: مجالس عروسی کانون‌های بالقوه آلودگی به این ویروس است

بابک نخستین با اشاره به شروع موج جدید اپیدمی کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل در اوج اپیدمی نوبت سوم و فاز صعودی بیماری کرونا هستیم و استان اردبیل از استان‌های درگیر و رو به صعود در کشور هست.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر هفته روند ابتلاء بیماران جدید رو به افزایش است، افزود: تعداد مبتلایان جدید به بیش از ۷۰ نفر در روز افزایش یافته و این در حالی اتفاق می‌افتد که قابلیت سرویس‌دهی بیمارستان‌های دولتی به حد اشباع رسیده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در شرایط فعلی تعداد مرگ و میر بیماران نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: تخت‌های آی. سی. یو بیمارستان‌ها تکمیل شده و خدمات مناسب‌تر از این نمی‌توان به بیماران ارائه کرد.

نخستین با اشاره به افزایش نگران کننده عدد مولد این بیماری در استان اردبیل، گفت: استان اردبیل متأسفانه در این رابطه رتبه اول کشوری را با عدد ۱.۴ دارد، یعنی هر فرد در دوران بیماری ۱.۴ افراد را مبتلا به این ویروس می‌کند که این رقم در فازهای آرامش بیماری در استان اردبیل ۰.۹ بود.

مراسم عروسی و دورهمی خانوادگی به عنوان تجمعات غیر ضروری باید لغو شوند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر اینکه مجالس عروسی کانون‌های بالقوه آلودگی به این ویروس است، تصریح کرد: مردم با پرهیز از تجمعات غیرضروری مثل عروسی یا دورهمی‌های خانوادگی به کاهش روند ابتلاء کمک کنند چرا که آمارها نشان می‌دهد اکثر بیماران مبتلا کرونا از بین شرکت کنندگان در دورهمی های خانوادگی و یا مجالس عروسی هستند.

وی با اشاره به تشدید محدودیت برگزاری جلسات در ادارات استان اردبیل گفت: مدیران اجرایی استان باید تمام جلسات غیرضروری را به طور کامل تعطیل کرده و جلساتی که نیاز به برگزاری دارد را به شیوه‌های مجازی برگزار کنند.

نخستین ادامه داد: اگر نیاز به جلسه حضوری بود تاکید می‌کنیم حتماً با حداقل افراد و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند تا از این وضعیت وخیم و قرمز به وضعیت سفید و عادی برگردیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در این مرحله نیروی انتظامی و بسیج نقش پررنگ‌تری در مقابله با این شیوع ویروس خواهند داشت، افزود: پرسنل نیروی انتظامی و بسیج به منظور تذکر در تجمعات اماکنی همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ناوگان حمل و نقل عمومی و نانوایی که در اولویت هستند حضور خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اگر در مقاطعی استان اردبیل از لحاظ تعداد مبتلایان کنترل شده، قطعاً با همکاری و همراهی مردم بوده است و اکنون نیز برای تبدیل شیب صعودی به سیر نزولی نیازمند همکاری مردم هستیم.

گفتنی است، بابک نخستین در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا شده و در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری است.

  • منبع خبر : مهر اردبیل