رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: ساخت مجتمع فرهنگی تبلیغی اردستان نیازمند اعتبارات دولتی است که در این خصوص مکاتباتی صورت گرفته است.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر؛ حجت السلام سید علی طباطبایی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است برخاسته از متن انقلاب اسلامی که در اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ تأسیس شد.

 

وی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب این سازمان یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشن‌بینانه و ژرف‌نگرانه با هدف تبلیغ و عرضه‌ی اندیشه‌ی تابناک اسلام شکل گرفت.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان رسالت دیگر این سازمان را رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نه امروز بلکه از چند دهه‌ی پیش، هویت، شخصیت، رفتار و سبک زندگی اسلامی-ایرانی مردم خصوصاً جوانان را هدف قرار داده اند.

 

طباطبایی نژاد ادامه داد: دشمنان با ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای اعم از هنر و سینما و فضای مجازی و غیره، درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه‌ی دینی و ایمانی و مردمی آن می‌باشند.

 

وی تصریح کرد: در توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای این نهاد ارزشمند داشتند این بود که می‌طلبد با دانش، انگیزه، ابتکار و نشاط کار کرد و طبق سخن حضرت آقا، در هرجایی که کار فرهنگی بر زمین مانده سازمان تبلیغات باید وارد شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان بیان کرد: در شهرستان اردستان هم در حال حاضر در ارتباط با مباحث مربوط به جهاد تبیین، گفتمان جمعیت و فرزند آوری و همچنین در خصوص مسائل روز و جهاد کبیر برنامه‌هایی را انجام می‌دهیم.

 

طباطبایی نژاد تاکید کرد: با توجه به این که وجود یک روحانی در طول سال برای مناطق محروم شهرستان امکان پذیر نیست در ایام و روزهای خاص سال همچون اعیاد و وفات‌ها، از قم گروهی مبلغ در روستاهای شهرستان حضور پیدا می‌کنند.

 

وی در خصوص روحانی‌هایی که در بعضی روستاها مستقر هستند، تصریح کرد: از روحانی‌های مستقر در روستاها سرکشی و ارزیابی به عمل می‌آید همچنین در خصوص انجام وظیفه‌های سازمانی محول شده رصد می‌شوند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان سلسله نشست‌هایی نظیر دوشنبه‌های قرآنی و یکشنبه‌های اهل‌بیتی و امام شناسی با محوریت زیارت جامعه کبیره و در مکان‌های مختلف شهر برگزار می‌شود همچنین قصد داریم کلاس‌های آموزشی در خصوص مسائل دینی برگزار شود.

 

وی ادامه داد: تعداد ۱۰ مؤسسه قرآنی و کانون فرهنگی تبلیغی هم در این شهرستان تحت نظر ما هستند که به انجام فعالیت‌های فرهنگی‌، مذهبی و تبلیغی مشغولند.

 

طباطبایی نژاد در خصوص شورای هیئات مذهبی شهرستان، بیان کرد: انتخابات شورای هیئات مذهبی در شهرستان با ثبت‌نام دوازده نفر از رؤسای هیئات مذهبی برگزار شد که از این بین ۵ نفر انتخاب شدند که ساماندهی و رسیدگی محتوایی به هیئات از وظایف اعضا است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان یادآور شد: انسجام و وحدت هئیت ها در صدر کار ماست که جلسات متمرکز با محوریت یک هئیت و مسجد را به عنوان جلسه شاخص در مناسبات مختلف برگزار می‌کنیم.

 

وی در خصوص وضعیت ساخت مجتمع فرهنگی تبلیغی اردستان تاکید کرد: ساخت این مجتمع از مصوبه سفر رهبر انقلاب در سال ۸۱ به استان اصفهان بوده است هم اکنون سقف اول آن زده شده اما بودجه‌هایی که برای این امر تخصیص یافته کم بوده و همچنین هزینه‌ها نیز افزایش یافته است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: با توجه به سفر ریاست جمهوری به استان، نماینده مردم شهرستان و همچنین مسئول سازمان تبلیغات استان در خصوص کسب اعتبار برای این مجتمع مکاتباتی را انجام داده اند و اگر این مجتمع ساخته شود فضای خوبی برای برگزاری جلسات و برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.

 

طباطبایی نژاد گفت‌: با افتتاح دفتر در زواره و مهاباد یک روز از هفته را هم در خدمت مردم بخش زواره و مهاباد خواهیم بود و از نزدیک مسائل فرهنگی را رصد خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به ایام پیش‌رو، ستاد شئونات مذهبی در هر سه بخش شهرستان راه اندازی می‌شود و با همفکری با فعالین فرهنگی طرح‌های مختلفی را اجرا خواهیم کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اردستان بیان کرد: در مجتمع‌های بین راهی شهرستان هم در مناسبت‌ها با همکاری هیئات به خصوص موکب امام صادق علیه‌السلام پذیرای مادی و معنوی مسافران می‌باشیم.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی