به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از اعمال محدودیت های تردد به میدان های اصلی و پرترافیک شهر به منظور کاهش بار ترافیکی خبر داد.

سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: جلوگیری از تردد خودروهای شخصی به سمت میدان های پرترافیک از جمله آرامگاه بوعلی سینا یکی از راهکارهای پلیس در ساعات اوج تردد، برای پیشگیری از بروز گره های ترافیکی است.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین عوامل بروز گره های ترافیکی، کمبود پارکینگ و افزایش پارک حاشیه ای است که در این راستا باید با راه اندازی مجدد طرح پارکبان مکانیزه (الیت) از توقف طولانی مدت خودروها در حاشیه معابر جلوگیری کرد.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان ادامه داد: به دنبال توقف طولانی مدت خودروها در حاشیه معابر، دیگر رانندگان به منظور یافتن مکانی برای پارک خودرو مجبور به چندین بار دور زدن در خیابان ها و پارک وسیله نقلیه در کوچه پس کوچه ها هستند که این امر خود عامل بروز ترافیک می شود.

سرهنگ جمالی گفت: پلیس به منظور پیشگیری از بروز ترافیک در میدان آرامگاه بوعلی سینا، به تازگی با نصب موانع فیزیکی و مستقر شدن ماموران، از پارک خودرو در حول این میدان جلوگیری کرده است

وی در زمینه ایجاد پارکینگ نیز گفت: با توجه به زمانبر بودن راه اندازی پارکینگ های طبقاتی می توان به جای آن با نصب و راه اندازی پارکینگ های مکانیزه در مکان هایی نظیر پارک شهرداری و بین النهرین از بروز گره های ترافیکی پیشگیری کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: کورس شبانه خودروها در بلوارهای شهر همدان ضمن ایجاد نارضایتی برای ساکنان این مناطق موجب بروز سوانح دلخراش نیز شده بود که پلیس با هماهنگی دادستانی برخورد جدی با رانندگان متخلف را در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ جمالی افزود: در این راستا ۱۲ دستگاه خودرو جریمه، توقیف و راهی پارکینگ شدند همچنین برای رانندگان ۲ دستگاه خودرو به علت تعدد و تکرار تخلفات پرونده قضایی تشکیل شد.

بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو در معابر درون شهری همدان تردد دارند

  • نویسنده : نسترن فراهانی
  • منبع خبر : ایرنا