رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی: نخستین بار یک روش جدید مدل سازی سرطان در نمونه‌های بزرگ حیوانی برپایه تصویربرداری نوین ابداع کرده ایم که دیگر نیازی به جراحی باز در حیوانات ندارد.   دکتر رامین صرامی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گروهی از محققان ما توانسته اند روشی را ابداع کنند که […]

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی: نخستین بار یک روش جدید مدل سازی سرطان در نمونه‌های بزرگ حیوانی برپایه تصویربرداری نوین ابداع کرده ایم که دیگر نیازی به جراحی باز در حیوانات ندارد.

 

دکتر رامین صرامی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گروهی از محققان ما توانسته اند روشی را ابداع کنند که با استفاده از آن می‌توانیم سلول‌های انسانی را در بافت‌های هدف حیوانات بزرگ قرار دهیم و دیگر نیازی نیست تا حیوان جراحی شود و مراحل تحقیقات کوتاهتر می‌شود.

 

وی گفت: برای تحقیق در خصوص سرطان ها، ما نیاز داریم ابتدا کار را روی حیوانات آغاز کنیم و چنانچه روش‌ها در مدل‌های حیوانی اثربخش بود بعد از آن می‌توانیم کارآزمایی بالینی را روی انسان‌ها انجام دهیم.

 

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی افزود: در روش‌های قدیمی برای بررسی درمان‌های مختلف سرطان مجبور بودیم از حیوانات کوچک استفاده کنیم و به علت جراحی‌های انجام شده معمولاً احتمال کمی وجود داشت که حیوان تا پایان تحقیقات زنده بماند.

 

دکتر صرامی گفت: ما در روش جدید می‌توانیم از کاشت سلول در بافت‌ها بدون نیاز به جراحی استفاده کنیم و این روش برای تحقیق در مورد چندین نوع سرطان بافت سخت کاربرد دارد و کد اخلاق برای آن اخذ شده است.

  • نویسنده : مائده ستارزاده/ بوشهر
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما