مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۵ میلیارد دلار از گمرکات این استان به کشورهای مختلف صادر شده است گفت: محموله‌های صادراتی از بنادر استان بوشهر در ۴ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آماج خبر، مهدی صفوی از رونق اقتصادی در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری و تجارت دریایی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر رو به افزایش است که در هفته دولت امسال چند واحد وارد چرخه تولید می‌شود.

وی از افزایش صادرات محموله‌های غیرنفتی از بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۴ ماه نخست امسال ۹٫۷ میلیون تن کالا بدون احتساب میعانات گازی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه این میزان صادرات از نظر وزنی نسبت به مدت ۴ ماه نخست سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است تصریح کرد: این میزان صادرات از نظر ارزشی ۷۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

صفوی، محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات را از جمله محموله صادراتی از بنادر استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: این کالاها به کشورهای چین ، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور از بنادر استان بوشهر صادر شده است.

وی از واردات ۲۰۶ هزار تن کالا خبر داد و بیان کرد: در ۴ ماه نخست امسال ۲۶۰ هزار تن کالا وارداتی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ارزش کالاهای وارداتی در ۴ ماه نخست امسال را ۶۷۲ میلیون دلار دانست و خاطر نشان کرد: واردات این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۵ درصد و از نظر ارزشی ۹۵ درصد افزایش یافته است.

صفوی عمده کالاهای وارداتی را شامل انواع پارچه، برنج، چای، لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی خودرو سواری دانست و گفت: این کالاها از چین ، امارات، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا، جمهوری کره و ژاپن وارد کشور شده است.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی