معاون بهداشت وزارت بهداشت، با اشاره به سه محور اصلی برنامه تقویت نظام شبکه بهداشتی کشور، گفت: در حال حاضر ۵۵ هزار نیروی قراردادی داریم که اولویت‌مان تبدیل وضعیت این نیروها است که سازمان استخدامی کشور باید با این موضوع موافقت کند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ دکتر کمال حیدری درباره جزییات برنامه تقویت شبکه بهداشتی، گفت: باید توجه کرد که بحث تقویت نظام شبکه سه محور اصلی دارد؛ یکی تقویت نیروی انسانی است، دوم تقویت بسته‌های خدمتی است و سوم تقویت زیرساخت‌های شبکه بهداشتی که شامل مراکز فیزیکی و… است.

 

وی افزود: ما منتظر هستیم تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای همه این موارد اخذ کنیم. به عنوان مثال با اداره استخدامی کل کشور صحبت کردیم که بتوانند به ما مجوز دهند.

 

حیدری با بیان اینکه حدود دو دهه است که حوزه بهداشت کشور نیرو جذب نکرده است، گفت: بسیاری از نیروهایمان مدت‌هاست که قراردادی هستند و باید بتوانیم آنها را تبدیل وضعیت کنیم. در حال حاضر ۵۵ هزار نیروی قراردادی داریم که اولویت‌مان تبدیل وضعیت این نیروها است که سازمان استخدامی کشور باید با این موضوع موافقت کند تا بتوانیم تبدیل وضعیت کنیم.

 

وی درباره بودجه مورد نیاز برای تقویت شبکه بهداشت، گفت: ۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای تقویت شبکه بهداشتی درخواست کردیم که عمده آن را هم از حوزه مالیات بر دخانیات دیده بودیم که متاسفانه انجام نشد.

 

  • نویسنده : آیناز آقایی