نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مدیران این استان از ظرفیت نهاد ارزشمند جهاددانشگاهی در توسعه پژوهش و فناوری استفاده کنند.

به گزارش آماج خبر، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر به همراه معاونین این نهاد انقلابی با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در مصلای بوشهر دیدار کردند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی در منظومه پیشرفت ایران و تمدن آفرینی نقش بسیار مهمی دارد؛ چرا که دانش‌بنیان است، جهادی عمل می‌کند و در مهمترین مرکز علم و پیشرفت یعنی دانشگاه مستقر است.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی در تمام ابعاد فرهنگی علمی و فناوری و هر جایی که نیاز نظام جمهوری اسلامی بوده حضوری فعال و کارآمد داشته است به همین جهت است که این نهاد ارزشمند از بدو تأسیس تاکنون منشاء خدمات بسیار ارزشمندی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی ظرفیتهای فراتر هم دارد که مسئولین باید به آن توجه کنند می‌توان در نظریه پردازی، ارائه اسنادمطالعاتی، طرح پروژه، نظارت و بازتولید و پژوهش و فناوری از این سازمان ارزشمند استفاده کامل‌تری کرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه در عرصه دانش فناوری باید تلاش کرد، افزود: رشد علمی کشور بعد از انقلاب بسیار بالا بوده اما با توجه به عقب افتادگی هایی که از گذشته در کشور بوده است باید با سرعت و تلاش بیشتر کار تا به افق هایی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: نیاز است علاوه بر خودکفایی و توان علمی به مرجعیت علمی هم دست پیدا کنیم؛ اگر دانش، فناوری و محصول در دست استکبار باشد استقلال کشورهای دیگر را دچار بحران خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: کشوری می‌تواند به استقلال کامل و تمدن بالنده و پایدار برسد که در حوزه علم، دانش، فناوری و فرهنگ انقلابی اسلامی پیشرفت لازم را داشته باشد. جهاد دانشگاهی در این فرآیند می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد.

صفایی بوشهری یادآور شد: فرآیند ایجاد جهاددانشگاهی در استان بوشهر بسیار سخت بود. این نهاد انقلابی در استان بوشهر یک مولود مبارک در تولید اسناد بر مبنای دانش، فرهنگ دینی، نگاه جهادی و توسعه پژوهش و فناوری است.

وی خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی به‌طور ویژه در دو حوزه انرژی و آبزیان کارهای بسیار ارزشمندی را انجام داده است. در ادامه نیاز است از ظرفیت دریا در استان بوشهر که به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است، بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: توجه به محصولات دریایی ها و داروهای دریایی مورد غفلت قرار گرفته است. از این رو باید یک مجتمع بزرگ دارویی در استان ایجاد شود.

صفایی بوشهری گفت: با مذاکره ای که با وزیر بهداشت داشتم و مورد موافقیت ایشان نیز فرار گرفت جهاددانشگاهی استان بوشهر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح ایجاد شهرک دانش‌بنیان تولید دارو را بنویسد؛ با ایجاد شهرک داروی در این استان برای ۲ تا ۳ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود و این استان به عنوان مرجع در جهان شناخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: استان بوشهر در حوزه صنعت جنگل و مراتع ضعیف است در این راستا جهاددانشگاهی طرح کلان با توجه به توسعه آلاینده‌ها در بوشهر را بنویسد چرا که توجه به صنعت جنگل باعث مدیریت محیط زیست می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این راستا مطابق با نیازهای آمایشی در هر منطقه بر اساس دانش مقدار کمیت و نوع کیفیت جنگل بررسی و شناسایی و استان از جهت فضای سبز طراحی شود تا در ادامه این طرح خصوصی سازی و صنعتی شود .

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی