مدیرکل صمت استان بوشهر از اشتغال مستقیم ۵ هزار نفر در حوزه شناور و کشتی سازی استان بوشهر خبر داد. به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ مهدی صفوی اظهار داشت: در استان بوشهر تعداد ۲۴ واحد صنعتی در زمینه شناور سازی، تعمیرات کشتی، سکوسازی در مقیاس‌های مختلف در بخش فلزی و فایبر گلاس فعالیت دارند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ رضا رضایی در نشست مجازی با مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: سال تحصیلی جدید بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا به صورت حضوری خواهد بود اما برای بازگشایی مدارس نیازمند همراهی دستگاه‌های مربوطه هستیم به طوری که دستگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور در بحث نظارت بر سرویس مدارس و بهداشت مدارس می‌توانند آموزش و پرورش استان کرمان را یاری کنند.

رضایی با بیان اینکه جشن بازگشایی مدارس در تمامی مدارس استان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به همزمانی بازگشایی مدارس با ایام ماه صفر زنگ بازگشایی مدارس زنگ ورزش های زورخانه ای است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ارسال تمامی کتب درسی دانش آموزان به شهرستان ها و مناطق استان بر توزیع به موقع کتب درسی قبل از سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت: در برابر تحصیل تک تک دانش آموزان مسئول هستیم و تلاش جدی در راستای پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان ضروری است‌.

وی ساماندهی فرم لباس مدارس بر اساس نرخنامه اعلامی را ضروری دانست و گفت: با مدارسی که خارج از نرخنامه فرم لباس مدارس اقدام کنند و هزینه اضافی به خانواده ها تحمیل کنند برخورد قانونی می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ساماندهی نیروی انسانی بر اساس واقعیت ها را ضروری دانست و بر اختصاص دبیر و آموزگار برای تمامی کلاس های درس در روز اول مهر ماه تاکید کرد و گفت: لازم است تدوین اطلس آموزی و اداری در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان متناسب با فرصت ها و تهدید ها تدوین شود.

 

 

  • نویسنده : سپیده قائدی