مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع سیلاب در شهرستان‌های فریدن، چادگان و پادنای سمیرم و خسارت به راه‌های و اماکن مسکونی این مناطق خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر؛ منصور شیشه فروش اظهار داشت: در پی ادامه بارش‌های رگباری روز جمعه هفتم مردادماه، سیلاب و رواناب در روستاهای شهرستان فریدن و بویین میاندشت، رُزوه و مندرجان شهرستان چادگان، روستاهای بخش کرون تیران و کرون، شهرهای میمه و وزوان و منطقه عشایری زردفهره فریدونشهر، روستای پهلوشکن و محور جاده‌ای پادنا- سی سخت (سمیرم- کهگیلویه و بویراحمد) جاری شد و خساراتی به راه‌ها، اراضی کشاورزی و شماری از اماکن مسکونی وارد کرد.

 

وی با اشاره به مسدود شدن محور جاده‌ای تیران و کرون- داران- گلپایگان و دهق – علویجه برای ساعاتی، افزود: شبکه برق فشار متوسط روستای گلاب شهرستان تیران و کرون بازسازی و سیلاب در بخش کرون به سمت رودخانه مرغاب و سد خمیران هدایت شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبرداد اضافه کرد: با بازسازی فیبر نوری ارتباط خطوط تلفن روستاهای بخش میمه برقرار شد.

 

شیشه فروش به امدادرسانی به خانوارهای عشایری در محاصره سیل در بخش پادنای علیای سمیرم اشاره کرد و گفت: محورپادنا به سی سخت به علت رانش زمین مسدود شده بود که با تلاش امدادگران بازگشایی شد.

 

وی با اشاره به نجات سه نفر در منطقه انارک از توابع شهرستان نائین از سیل، ادامه داد: چاه تأمین آب شرب سه روستای بخش مهردشت نیز به دلیل سیل امکان آبدهی ندارد و برای این روستاها سیار ابرسانی می‌شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز داشت: به دلیل ورود سیلاب به رودخانه زاینده رود و گل الود شدن آب رودخانه، کدورت آب در تصفیه خانه باباشیخعلی افزایش یافته است.

 

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان