مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با صدور پیامی درگذشت آیت الله اختری نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، در پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است: درگذشت روحانی وارسته و فرهیخته آیت الله آقای حاج شیخ عباسعلی اختری(ره) نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری موجب تاسف و تاثر گردید.

 

پیام حاکیست: آن عالم جلیل القدر افزون بر سابقه درخشان در دوران انقلاب و مبارزه با رژیم منحوس پهلوی، همواره در سنگرهای مختلف از هیچ تلاشی به منظور پیشبرد اهداف متعالی انقلاب و نظام مقدس اسلامی و خدمت به ملت ایران و مردم تهران فروگذار نکرد.

 

دربخش دیگری ازاین پیام آمده است: اینجانب ضمن پاسداشت سالها خدمات مخلصانه ایشان، فقدان آن عالم پارسا را به بیت مکرم، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای ایشان، رفعت مقام و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر فراوان و پایدار مسئلت می نمایم.

 

آیت‌الله عباسعلی اختری نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روز گذشته در ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

 

آیت الله اختری پس از پایان کار مجلس اول، به قضاوت در یکی از شعب دیوان عالی کشور پرداخت. سپس از طرف امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در استان سمنان و امام جمعه سمنان منصوب شد. او همزمان با فعالیت های سیاسی به تدریس در دانشگاه های شهید بهشتی و نیز دانشگاه تهران و دیگر فعالیت‌های علمی ـ آموزشی پرداخت.

 

وی در ۱۳۷۹ به عضویت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درآمد. در ۱۳۸۰ از امامت جمعه سمنان استعفا کرد و به امامت جمعه شهر ری منصوب شد.

 

آیت الله اختری همچنین در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران بزرگ بود که توانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

 

وی در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری(دوره پنجم)   که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد به عضویت خبرگان رهبری در آمد. سمت‌های دیگر وی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های سمنان و نمایندگی ولی فقیه و بنیاد مسکن بود.

 

از آثار آیت الله اختری می‌توان به مواردی چون آشنایی با قرآن، امام و احیای ارزش های انقلاب اسلامی، تولی و تبری، درخشش علی در قرآن، نقش انتظار در سیر تاریخ، نظری به آیین جهاد در قرآن، جوان بر سر دوراهی، مدیریت فرهنگ کار، سیمای کارگزاران از دیدگاه اسلام و… اشاره کرد.

 

  • نویسنده : محدثه بخشی