به گزارش خبرنگار آماج خبر، دکتر علیرضا عابد مدیر دبستان پسرانه سما گفت : فضای مجازی باجذب کاربران مختلف، ایجاد ارتباط و اشتراک اطلاعات نوعی رضایتمندی را در کاربران ایجاد میکند، این رضایتمندی میزان استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را افزایش داده و باعث وابستگی دانش‌ آموزان به این شبکه‌ها می‌شود. وی ادامه […]

به گزارش خبرنگار آماج خبر، دکتر علیرضا عابد مدیر دبستان پسرانه سما گفت : فضای مجازی باجذب کاربران مختلف، ایجاد ارتباط و اشتراک اطلاعات نوعی رضایتمندی را در کاربران ایجاد میکند، این رضایتمندی میزان استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را افزایش داده و باعث وابستگی دانش‌ آموزان به این شبکه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیر بومی می‌تواند دانش‌ آموزان را درمعرض آزار و اذیت و ارتباطات نامناسب با دیگران قرار دهد و باعث سوء‌استفاده مجرمان سایبری از آنها شود.

 

او افزود: چنانچه خانواده‌ها بخصوص والدین از سواد کافی در استفاده از فضای‌مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد تبعات جبران ناپذیری برای دانش‌آموزان آنها داشته باشد. لذا به منظور پیشگیری از این آسیب‌ها نیاز به همکاری بیشتر آموزش‌ و‌ پرورش در حوزه فضای مجازی است.