مسعود حمیدی نژاد روز پنجشنبه به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان معرفی شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان در مراسم تودیع خود در تالار طلائیه اهواز با اشاره به اینکه بیش از ۲ سال از بازنشستگی من می گذرد بیان کرد:معلم ها در شرایط کرونا اقدامات بسیار ارزشمندی داشتند و دستاوردهای بسیار خوبی را در حوزه آموزش به دست آوردند.

 

کوروش مودت افزود: امروز جامعه به این مهم رسیده است که در شرایط کرونا کار معلم ها سخت تر شد، حضوری شدن مدارس با تصمیم خانواده ها بوده است.

 

وی گفت: در دوران کرونا به دلیل تعطیلی مدارس دانش آموزان دچار عقب ماندگی تحصیلی شدند به همین دلیل بعد از ۲ سال تعطیلی مدارس بازگشایی شد.

 

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان افزود: امید است با مدیریت جدید شرایط آموزش و پرورش استان توسعه یابد و بهتر شود.

 

وی گفت: خوزستان با بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز و ۶۷ هزار پرسنل بزرگترین جامعه فرهنگی را دارد.

 

وی افزود: در جذب نیرو گام های خوبی برداشته شد اما همچنان هشت هزار نیروی انسانی در خوزستان کم داریم، برای نگهداشت نیروی انسانی باید تلاش شود.

 

مودت اظهار داشت: ۲ چالش آموزش و پرورش نیروی انسانی و فضای آموزشی است، سرانه آموزشی استان ۴.۹ مترمربع است و میانگین کشور ۵.۲ مترمربع است که به این رقم نزدیک شده ایم.

 

مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش استان آماده شد و قرار است این سند بعد از تایید وزارتخانه در کشور نیز استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ دکتر معلم در خوزستان داریم گفت: قطعا ایراداتی را داشته ایم اما خوزستان بسیار وسیع است و مدیریت آن کار بسیار سختی است، تنوع جغرافیایی سبب ارتقاء استان هم شده است.

 

وی افزود: شاخص آموزشی استان در چند سال اخیر از ۳۱ به ۲۳ ارتقاء یافته است.

 

در این آیین “مسعود حمیدی نژاد” به عنوان سکاندار جدید آموزش و پرورش خوزستان معرفی شد.

 

در یک‌ماه اخیر ۲ بار مراسم معارفه مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان لغو شد.

  • نویسنده : نرگس راستگو