مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل گفت: مرتفع کردن مشکلات جوانان، نیازمند مشارکت خود جوانان است.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل با حضور ندایی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و سیمزاری مدیر کل امور اجتماعی استانداری و اعضای ستاد ساماندهی با موضوع اشتغال و کسب و کار جوانان برگزارشد.
در این جلسه، سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، پرداختن به امور جوانان امری واجب و اساسی که امروزه دغدغه ی اساسی جوانان جامعه ما کسب و کار و اشتغال است و بر این اساس کارگروه های اختصاصی اشتغال استان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

او افزود: مشکلات جوانان در ۴ حوزه اساسی اشتغال، ازدواج، مسکن و سلامت اجتماعی است که به طور اساسی باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: مرتفع کردن مشکلات جوانان، نیازمند مشارکت خود جوانان است و هر قدر جوانان در این موضوع ورود پیدا کنند می توانند به این مشکلات فائق آیند.

انوشیروانی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال در تمامی حوزه ها در اداره کل ورزش و جوانان از نیروهای جوان بهره بردیم، تصریح کرد: در سال ۹۹ بیش از یک میلیارد تومان برای ایده ها و طرح های اشتغالزایی اختصاص داده شد که در این باره از طرح ها و ایده ای جوانان حمایت خواهیم کرد

او با اشاره به ثبت نام ۸۰۰ نفر در سامانه کارا، اضافه کرد: توانستیم در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا، ۱۱۰ مورد وام کرونا به باشگاه های خصوصی ، مربیان ورزشی از طریق ستاد کرونا به متقاضیان پرداخت کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه در بحث سرباز مهارت از استانهای برتر در کشور هستیم که در این طرح رویکرد بیشتر در بحث کسب و کار، اشتغالزایی و مهارت های زندگی است.

انوشیروانی ادامه داد: در سل ۹۷ ، ۱۰۰۳ سرباز از نیروهای وظیفه آجا ، ناجا و سپاه و درسال۹۸، ۴۴۵ سرباز در طرح سرباز مهارت حضور داشتند که امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا دستورالعمل خاصی ابلاغ نشده است.

اواظهار کرد: از ایده ها و طرح های جوانان باید حمایت شود تا بتوانیم گام موثر در حوزه های مختلف جوانان به ویژه حوزه کسب و کار و اشتغالزایی برداریم و برای حمایت از این موضوع باید از سرمایه گذاران این بخش نیز حمایت گردد.