رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسأله مهمی مثل آب حتماً باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد و از ورود افرد ناآگاه و بی‌اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از فارس، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکل آب به عنوان مشکل اصلی، حاد و اساسی شهر و استان اصفهان، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به اصفهان تأکیدات و اخبار مثبتی حاکی از اهمیت این موضوع برای دولت و وجود اهتمام جدی در این رابطه از قول و زبان رئیس جمهور به اطلاع مردم اصفهان رسید.

وی افزود: رئیس جمهور دستگاه‌های مرتبط در این حوزه از جمله وزارت نیرو را موظف کرد به اینکه باید طرح‌های جامعی تهیه کنند و این مسأله مورد اهتمام و تلاش جدی‌شان باشد.

نورصالحی گفت: اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحصی مطرح شد که به نظر می‌رسد طراحان آن کمتر بر اساس عقلانیت و انطباق با حقیقت این طرح را تهیه کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این طرح موجب اعتراض در مجلس شد و شاهد بودیم که نمایندگان اصفهان تلاش خود را کردند اما طرح به تصویب رسید؛ امید داریم در ادامه اتفاقات ضد منافع ملی و ضد مصالح کشور و شهر و استان ما پیش نیاید.

وی تأکید کرد: تأکید ما بر عقلانیت و کار علمی و منطبق بر سوابق و مندرجات و شناسایی حق و حقوق مردم و منطبق بر عدالت است.

نورصالحی تصریح کرد: مسأله پیچیده، مهم و حیاتی مثل آب حتماً باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد و از ورود افرد ناآگاه و بی‌اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اوج‌گیری گرمای هوا در تابستان مطرح کرد: در نخستین روزهای تابستان مناطقی مسکونی از کلانشهر اصفهان با قطعی آب روبرو بوده‌اند و شرکت آب و فاضلاب مجبور است این مناطق را با تانکر آبرسانی کند و این اوج مشکل آب را در شهر اصفهان نشان می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری اصفهان دارای چاه‌های با پروانه بوده و فاضلاب را نیز به میزان نیاز خریداری کرده است، عنوان کرد: علیرغم اینکه شهرداری باید پساب تصفیه‌شده را تحویل بگیرد اما پساب خام دریافت و با هزینه خود آن را تصفیه کرده و تلاش می‌کند فضای سبز چند ده ساله را که در تنش بی‌آبی و کم‌آبی در معرض خشکیدن هست آبیاری و حفظ کند.

نورصالحی با اشاره به اینکه فضای سبز اصفهان بسیار کمتر از سرانه مشخص شده در طرح تفصیلی است، ابراز کرد: اگر سازمان‌های دولتی از جمله شرکت آب و فاضلاب و سازمان آب منطقه‌ای از آن‌چه حق شهر اصفهان است، دریغ می‌کنند، مدیریت شهری باید وارد اقدامات حقوقی شود و از طریق قانونی حق و حقوق شهر اصفهان را استیفا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: از دستگاه‌های دولتی انتظار داریم که با اتخاذ تمهیدات لازم امسال مانند سال گذشته نباشد و مردم با مشکل آب شرب مواجه نباشند.

 

  • نویسنده : سارا جباری