آیت‌الله حسین وحید خراسانی خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران حج ابراهیمی گفت: سعی کنید با حوصله و دقت پاسخ مردم را بدهید، از پاسخ و حل مشکل‌های حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، این مرجع تقلید در دیدار اعضای بعثه طی سخنانی اظهار داشت: این سفر یک سفر عادی نیست، سفر به خانه‌ خدا است و زائران و مسافران این سفر، میهمانان خدا هستند.

 

وی در ادامه با تاکید بر دقت درراهنمایی حجاج و بیان احکام حج افزود: سعی کنید با حوصله و دقت پاسخ مردم را بدهید، از پاسخ و حل مشکل‌های حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.

 

وی با اشاره به خطبه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند، خداوند سبحان از میان انسان‌ها، شنوندگانی را برگزید که دعوت او را برای حج اجابت کنند و کلماتش را تصدیق کنند بیان داشت: شما به این سفر دعوت شده‌اید، به حجاج بگویید همت کنند و ثواب حج‌شان را به یکی از اهل بیت هدیه کنند، این اکسیر احمر است.

 

آیت الله وحید خراسانی در ادامه با اشاره به غربت امامان مدفون در بقیع، ضرورت شناساندن آن بزرگواران به زائران مدینه خاطرنشان کرد: با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آن‌جا عرش خداست، ملائکه‌ آسمان بال‌هایشان را فرش قدم‌هایتان می‌کنند.

 

این مرجع تقلید همچنین همه‌ حجاج را به کثرت دعا برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) و رفع گرفتاری از تمامی مردم توصیه و گفت: به حجاج بگویید در این سفر، چه در مدینه، چه در خانه‌ خدا و چه در صحرای عرفات، برای فرج و سلامتی امام زمان زیاد دعا کنند، شما و حجاج دیگر با دعای مستجاب و حج مقبول در صحت و سلامت بر می‌گردید.

 

 

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی