امام جمعه موقت بوشهر گفت:مسئولان وظیفه دارند با ارتباط نزدیک با مردم و توجیه آن‌ها در راستای رفع مشکلات اقتصادی گام بردارند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و نیاز کشور به جراحی اقتصادی افزود: مسئولان وظیفه دارند در ارتباط نزدیک با مردم و توجیه آن‌ها به منظور حل مشکلات اقتصادی گام بردارند و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم در مقابل تحریم‌های تحمیل‌شده بدون هیچ‌گونه مشکلی ایستادگی کنیم و تمام توطئه‌های آنان را نقش بر آب کنیم.

وی همچنین ادامه داد: در این برهه حساس کنونی باید هوشیار باشیم و با تحقق جهاد تبیین با جنگ شناختی دشمن مقابله کنیم. بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن، بیان دستاورد‌ها و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران به نسل جوان یا همان جهاد تبیین مد نظر رهبر انقلاب است.

امام جمعه موقت بوشهر سپس دوازدهم تیر را یادآور جنایات هولناک آمریکا در سال ۱۳۶۷ عنوان کرد؛ جنایتی که در پی صدور فرمان شلیک موشک از ناو آمریکاییِ «ویسنس» به هواپیمای مسافربری ایران رخ داد.

دشتی این روز را یادآور ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی دانست.

وی با بیان اینکه آمریکا و حامیانش با جنجال رسانه‌ای، جهان را علیه ایران تحریک می‌کنند، گفت: این‌ها راه به جایی نمی‌برند، زیرا همین سردادن شعار‌های کوبنده مرگ بر آمریکا خود نشان از فهم و بصیرت ملت ایران و نقش بر آب کردن دسیسه‌های شوم آنان است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، در ادامه با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، عنوان کرد: مسأله ازدواج در جامعه امروزی به یکی از چالش‌ها و مشکلات اجتماعی- فرهنگی برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

دشتی، ازدواج را امری مقدس و یکی از ضروری‌ترین برنامه‌های دینی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی برای سالم سازی فرد و جامعه دانست و افزود: اگر ازدواج بر اساس تعالیم و فرهنگ ایرانی اسلامی صورت گیرد، جامعه‌ای سالم و پویا که همان مدینه فاضله‌ است شکل می‌گیرد و به عنوان بهترین الگو برای همه بشریت و پیروان همه ادیان الهی مطرح خواهد شد.

وی ترویج ازدواج آسان و فرهنگ سازی در این زمینه را، وظیفه همه آحاد جامعه دانست و تأکید کرد: باید ضمن جلوگیری از مخارج اضافی و بیهوده، و جهیزیه‌های سنگین، زمینه ازدواج آسان را مهیا کنیم. مسئولان هم باید برای حل مشکلات مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، تمام تلاش خود را بکار ببندند و هرچه که در توان دارند برای حل مشکلات مردم به‌کار گیرند.

  • نویسنده : سپیده حیاتی