رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مسابقات قرآن در قم خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد صالح نژاد در گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سطح استان قم می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند اظهار داشت: این مسابقات قرآنی همانند سالهای گذشته در رشته‌های مختلف و با حضور خواهران و برادران بالای ۱۸ سال در استان قم برگزار می‌شود و ثبت نام از متقاضیان نیز تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

 

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به بخش‌های مختلف این مسابقات بیان داشت: این مسابقات در سه بخش آوایی انفرادی، گروهی و معارفی برگزار می‌شود.

 

صالح نژاد ادامه داد: رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و همچنین حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در بخش آوایی انفرادی قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: رشته‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم نیز در بخش گروهی قرار دارد که شرکت‌کنندگان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه هم رشته‌های بخش معارفی این مسابقات هستند.

 

صالح‌نژاد افزود: علاقمندان شرکت در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سطح استان قم می‌توانند برای ثبت نام به سایت اینترنتی این مسابقات به آدرس www.quraniran.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی