در سالیان گذشته تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تنها ۲ پایگاه اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و محروم داشته که تعداد این پایگاه‌ها اکنون به ۲۸ پایگاه افزایش یافته و تجهیز این پایگاه‌ها نیز انجام گرفته است.

به گزارش آماج خبر، حجت الاسلام یوسف احمدی عصر دوشنبه در دیدار با مدیران و کارشناسان دفاتر تسهیلگری استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا باید از زحمات دفاتر تسهیل‌گری و نهادها و گروه‌های جهادی که در جهت رفع محرومیت، کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی در استان قدم بر می‌دارند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور انتخاب شده است. افزود: در سالیان گذشته تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تنها ۲ پایگاه اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و محروم داشته که تعداد این پایگاه‌ها اکنون به ۲۸ پایگاه افزایش یافته و تجهیز این پایگاه‌ها نیز انجام گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ظرفیت مساجد در محلات حاشیه نشین و محروم نباید نادیده گرفته شود زیرا مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف مانند فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و رزمایش کمک مومنانه بر جایگاه مساجد تاکید ویژه دارند.

احمدی بیان کرد: برای حل مشکلات محلات حاشیه نشین و محروم باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کرد زیرا موجب کاهش تأثیر اقدامات می‌شود و در این مسیر باید از نیروهای همسو استفاده کرد و همچنین هر محله نیاز به پیوست و برنامه فرهنگی مختص خود دارد زیرا مشکلات محلات با یکدیگر متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته برای اولین بار در مسجد محله جعفرآباد با حضور مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشست بررسی مشکلات محله جعفرآباد صورت گرفت و مقداری از مشکلات حل شد و گروهی برای نظارت بر مصوبات تعیین شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: انجام اقدامات فرهنگی در محلات نیازمند پیگیری است و در این راه کانون‌های فرهنگی تبلیغی و مشاوره‌ای تبلیغات اسلامی به کمک گروه‌های جهادی، مساجد و دفاتر تسهیل گری آمده است.

احمدی اضافه کرد: با توجه به حوزه گسترده مسجد، شورای عالی مساجد در استان کرمانشاه تأسیس و سند راهبردی مساجد استان با توجه به ویژگی‌های استان کرمانشاه تدوین شده است.

وی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با توجه به مأموریت خود در راستای توانمند سازی امامان محله و مردم محلات در کنار نهادها، سمت ها، گروه‌های جهادی و دفاتر تسهیل‌گری خواهد بود.

  • نویسنده : محمد طاها شریفی