مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا مشخصات دومین نفتکش افراماکس ایرانی که همزمان با سفر رئیس جمهور ونزوئلا به این کشور تحویل داده شد را تشریح کرد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ علی زارعی با اشاره به آب‌اندازی نفتکش افراماکس در اسکله صدرای بوشهر اظهار داشت: این نفتکش در شرکت صنعتی دریایی ایران با تلاش متخصصان این شرکت طراحی، ساخته و آب‌اندازی شد.

وی با اشاره به وزن ۲۱ هزار و ۵۰۰ تنی دومین نفتکش افراماکس شرکت صدرا تصریح کرد: این کشتی غول پیکر ظرفیت ۱۱۳ هزار تن دارد و دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و آبخور آن ۱۴٫۸ متر است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا افزود: همزمان با سفر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران دومین نفتکش افراماکس ایرانی تحویل رئیس شرکت ملی نفت ونزوئلا شد.

زارعی با بیان اینکه این نفتکش در نشست رئیس جمهور ایران و ونزوئلا تحویل کارفرما ونزوئلایی شد گفت: این کشتی با دستور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، اسناد آن تحویل طرف ونزوئلایی شد.

وی اضافه کرد: همزمان با تحویل اسناد کشتی به طرف ونزوئلایی، تماس رئیس جمهور ایران با پل فرماندهی کشتی و کاپیتان ایرانی مستقر در نفتکش افراماکس ۲ برقرار شد و با قدردانی از تلاش شرکت صنعتی دریایی ایران ساخت این نفتکش را نشان از توانمندی صنعت ایران در کشتی‌سازی دانست.

 

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا افزود: به میمنت میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام و ۸ ستاره بر روی پرچم ونزوئلا ۸ بار بوق نفتکش در خلیج‌فارس به صدا درآمد.

زارعی از انعقاد قرارداد جدید برای ساخت ۲ کشتی دیگر خبر داد و بیان کرد: طبق قرارداد شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا ۲ نفتکش دیگر پس از ساخت تحویل ونزوئلا می‌دهد.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی