مشکل اساسی در دادگستری استان اصفهان کمبود شدید نیرو اعم از اداری و قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی با الهام از انقلاب بزرگ پیامبر اکرم (ص) یعنی بعثت، شکل گرفته است؛ چرا که در طول تاریخ تنها انقلابی است که به رهبری امام راحل (ره) با الگو و روش‌های اسلامی، برگرفته از کتاب و سنت و مدیریت جامعه براساس حکومت علوی پایه‌ریزی شده است.

وی افزود: این انقلاب از ابتدا تاکنون باوجود توفیقات فراوان تا تحقق این هدف غایی که همانا رسیدن به تمدن اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است فاصله دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ثمره خون هزاران شهیدی است که برای ارزشها و اعتقادات بالای دینی، این نهال را با خون خود آبیاری کردند و نتیجه آن بازیابی منزلت و جایگاه، کرامت، عزت و عظمت ایران بود و اکنون نیز با بیداری اسلامی و جبهه مقاومت گستره آن تا کرانه های عالم فراگیر شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی در دادگستری استان را کمبود شدید نیرو اعم از اداری و قضایی است، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده در تمامی حوزه‌های قضایی و عدم تناسب آن با تعداد نیروهای شاغل در دادگستری و وارد آمدن فشار زیاد کار بر همکاران در سراسر استان، سعی شده است با تقسیم عادلانه امکانات و نیروی انسانی تاحدی مدیریت صحیح در این خصوص صورت پذیرد اما امید است با عنایتی که مسئولان عالی قوه قضائیه خواهند داشت با نگاه ویژه به استان اصفهان در حل این مشکل اساسی تصمیم گیری به عمل آید.

جعفری آمار ۷۷ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف شهرستان سمیرم را بسیار مطلوب و کم‌نظیر دانست و گفت: این آمار نشان از نوع­دوستی، مهرورزی و اعتماد مردم فهیم شهرستان سمیرم به معتمدان محلی خود دارد و نقش ائمه جمعه و جماعات در افزایش این آمار نیز بسیار موثر است.

  • نویسنده : نگین حاجی نثاری
  • منبع خبر : تسنیم