رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر از افزایش همکاری دستگاه‌های متولی در جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و پیگیری جانمایی کمپ جدید سگ‌های بلاصاحب در خارج از شهر خبر داد.

به گزارش آماج خبر، حمیده خاتون هلال بحر با بیان اینکه جلسه‌ای پیرامون سگ‌های بلاصاحب با حضور دستگاه‌های متولی به ریاست معاون سیاسی فرمانداری بوشهر در محل این فرمانداری برگزار شده است، اظهار کرد: در این نشست گزارشی از روند جمع آوری سگ‌ها ارائه شد که از مدت حضور پیمانکار تا کنون ۸۰۰ قلاده سگ بلاصاحب جمع آوری و ۵۰ قلاده نیز عقیم سازی شده است که جا دارد از تلاش‌های دوستداران حیوانات در اجرای طرح قدردانی شود.

وی با تقدیر از اداره دامپزشکی استان بوشهر در گند زدایی کمپ و واکسیناسیون سگ‌ها تصریح کرد: مقرر شده معاینات هفتگی این حیوانات نیز از سوی دامپزشک صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر بیان کرد: جمع آوری سگ‌ها در برخی مناطق نیاز به همکاری نمایندگان آن منطقه دارد که در این راستا نیاز است در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم با سازمان پسماند صورت گیرد.

هلال بحر اضافه کرد: با توجه به اینکه با مشکل سگ‌های بلاصاحب در شهرها و مناطق اطراف بوشهر وجود دارد و کمپ فعلی در بوشهر به‌علت موقعیت قرارگیری باعث نارضایتی شهروندان شده است؛ مقرر شد یک کمپ در خارج از شهر بوشهر با مشارکت شهرداری‌های شهرستان جانمایی شود.

وی ادامه داد: بازدیدی نیز از محل پیشنهادی کمپ جدید سگ‌ها در بوشهر صورت گرفت و جهت اختصاص زمین قرار شد با اداره منابع طبیعی و امور اراضی شهرستان مذاکره صورت بگیرد.

عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب یکی از مطالبات جدی شهروندان و شورا است، عنوان کرد: این کمیسیون به طور مرتب بر این امر نظارت دارد تا بتوانیم جوابگوی مطالبه شهروندان باشد.

هلال بحر در پایان گفت: در این نشست جناب عابدی معاونت سیاسی فرماندار با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری و اعضای ستاد اظهار داشت که کاهش تعداد سگ‌های در شهر احساس می‌شود، اما اقدامات نباید تعطیل و با جدیت بیشتری صورت گیرد و همچنین جابجای کمپ به خارج شهر و احداث یک کمپ استاندارد یک ضرورت است که باید صورت گیرد.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی