رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر طی احکامی جداگانه معاون پژوهشی و سرپرست معاونت فرهنگی این واحد منصوب کرد.

به گزارش آماج خبر، علی احمدی‌زاده ظهر روز دوشنبه در آیین معارفه معاونین فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان بوشهر ضمن تسلیت شب‌های قدر و با اشاره به شعار سال اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی می‌تواند عملی کننده شعار سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” باشد.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی همواره یک سازمان پیشرو در تحقق شعار سال است چراکه هم دانش بنیان عمل می‌کند و هم اشتغال آفرینی و تولیدی که در جهاد دانشگاهی اتفاق می‌افتد مبتنی بر دانش تولید شده در این نهاد است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: شعار امسال در واقع مکمل رهنمودهای سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در حوزه فناوری و اشتغال است که توجه به آنها می‌تواند خلاهای موجود را احصا کند.

احمدی‌زاده تاکید کرد: جهاد دانشگاهی مصمم است به عنوان یک نهاد علمی اقداماتی را در راستای شعار سال در سطح کشور، استان و منطقه‌ با دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین اجرا کند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر ظرفیت‌های خوب و بالقوه‌ای برای نقش آفرینی در حوزه پژوهشی و فناوری وجود دارد که نگاه به ویژه به آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تولید فناوری باشد؛ نگاهی که در گذشته به آن کم توجهی شده و دانشگاه‌ها کمتر به آن سمت رفته‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر خاطر نشان کرد: واحد پژوهش در جهاددانشگاهی نیازمند نگاه ویژه است تا بتواند موجبات پیشرفت و آبادانی کشور در سطح بین‌الملل را فراهم آورد و با ارائه خدمات در زمینه تحقیقات دانشگاهی نیز تغییر و تحول عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی ایجاد کند.

احمدی زاده با اشاره ظرفیت‌های استان بوشهر گفت: نیاز است که پژوهش‌ها و فناوری در حوزه‌های نفت، کشاورزی و آبزیان که ظرفیت‌های اصلی این استان هستند، فعال‌تر و پویاتر شوند.

وی با تاکید به اینکه باید در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به مقوله فرهنگ نگاه ویژه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: استان بوشهر یک استان ولایتمدار و نخبه پرور است، از این رو انتظار می‌رود در اقدامات جهادی و فرهنگی الگو باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در این آیین طی احکامی “سیدمحمدقائم کاظمی بیدک” را به عنوان معاون پژوهشی و “رقیه کرمی” را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی این واحد منصوب کرد.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی