معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: متاسفانه مشکلات مالی در حوزه آموزش و پرورش، فرصت تحول را از این وزارتخانه گرفته و نقش دانشگاه‌ها در این زمینه بسیار سنگین‌تر شده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: ساختارهای ایجاد شده در آموزش طی سالیان گذشته از بوم داخلی کشور نبوده و برگرفته از دیگر کشورها است.

وی با بیان اینکه توسعه باید از فرهنگ نشات گرفته شود و قطعاً صنعت نیز از این طریق اصلاح خواهد شد تصریح کرد: بی‌توجهی به نقش مردم از دیگر مشکلات است؛ دانشگاه ها باید از طریق تعامل با مردم و در جهت رفع نیازهای جامعه اداره شود که این دغدغه‌های مهم مدیریت کشور است.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای کمک به دولت، تاکید کرد: باید با شکل گیری فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، جوانان به خودباوری لازم برسند.

فاز نخست کارخانه نوآوری درخشان یزد امروز  با حضور معاون علمی رییس جمهور ، استاندار و جمعی از مسوولان و فعالان حوزه های دانش بنیان به بهره برداری رسید.
بازدید از مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ، بازدید از نمایشگاه و رونمایی از محصولات شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های سفر یکروزه سورنا ستاری به یزد است.

بهره بردای از مرکز نوآوری و پوشاک ، افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی ، بازدید از پژوهشکده علوم تولید مثل و شرکت در نشست ستاد نوآوری و فناوری و اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهور در استان یزد است.

  • نویسنده : مبینا یزدانی