معاون وزیر نیرو از روند اجرا طرح آب‌ شیرین‌کن 35 هزار متر مکعب بوشهر بازدید کرد

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ محمد جوانبخت عصر امروز در بازدید از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر با بیان اینکه این پروژه در مرحله پایانی قرار دارد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی در ماه‌های آینده پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعب بوشهر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه تسریع در تکمیل طرح‌های آبرسانی از اولویت‌های وزارت نیرو است گفت: آب یکی از محورهای توسعه است و تکمیل طرح‌های حوزه آب در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش ابتدای آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر افتتاح می‌شود گفت: ان‌شاءالله با وارد مدار شدن این پروژه مشکلات تأمین آب شرب بوشهر کمتر می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به زیرساخت‌های پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های این پروژه به گونه‌ای است که ظرفیت تولید آب آن قابل توسعه است و بر اساس نیاز آب استان بوشهر طرح‌های توسعه این طرح اجرا می‌شود و می‌تواند از مشکلات آب شرب استان بوشهر کاهش دهد و شرایط را برای توسعه فراهم کند.

جوانبخت تأمین آب را یکی از مسائل مهم استان بوشهر دانست و تأکید کرد: آب از مسائل اساسی استان بوشهر است که با اجرا و تکمیل این پروژه‌ها زمینه توسعه روز افزون استان را بهبود ببخشد.

وی تأمین اعتبارات لازم را از مسائل عمده پروژه‌های آبرسانی دانست و بیان کرد: به لطف و توجه ویژه دولت به طرح‌های آبرسانی، ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی انجام شده اعتبارات این طرح‌ها تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم پیشرفت آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر را ۸۷ درصد دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از ظرفیت این پروژه در فصل پاییز امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر تا پایان امسال تکمیل می‌شود افزود: خط انتقال این پروژه به طول حدود ۷ کیلومتر در حال اجرا و پیشرفت آن بالای ۹۵ درصد است.

وی با بیان اینکه این طرح قابل توسعه به ظرفیت بالاتری در تولید آب است تصریح کرد: اکنون افزون بر ۵۰ هزار مترمکعب آب شرب استان بوشهر از تأسیسات آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا تولید آب در استان افزایش می‌یابد.| آماج خبر

  • نویسنده : فاطیما عباسی