به گزارش آماج خبر، در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره از جشنواره شعر فجر، که عصرگاه 14 بهمن ماه برگزار شد، برگزیدان بخش های مختلف جشنواره معرفی شدند.

برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به این شرح معرفی شدند:

هیات داوران در بخش کودک و نوجوان، اثری را برگزیده ندانست، اما کتاب «دلتنگتم و می‌دانی» از مریم زندی و «قلب کوه از سنگ نیست» سروده غلامرضا بکتاش را شایسته تقدیر دانسته، و خالق این دو اثر جایزه ۵۰ میلیون تومانی را به خانه بردند.

از شایسته‌های تقدیر با حضور حمید هنرجو، جواد محقق، طیبه شامانی و مهدی رمضانی تجلیل شد.

با نظرسیدوحید سمنانی، سید مهدی طباطبایی و محمد مرادی، داوران بخش درباره شعر، کتاب «قرن‌های بی‌زمان»، نوشته مهدی محبتی برگزیده شد و جایزه ۱۵۰ میلیونی را دریافت کرد.

«هشت رود» از محمدکاظم کاظمی نیز شایسته تقدیر اعلام شد و جایزه ۵۰ میلیونی را به خانه برد.

دربخش شعر کلاسیک:‌

در بخش شعر محاوره هیئت داوران اثری را برگزیده ندانست و «نسخه مجنون من» سروده پریسا صفاران از انتشارات فصل پنجم را به عنوان شایسته تحسین معرفی کرد.

هیات داوران بخش شعر بزرگسال در حوزه شعر نو نیز اثری را برگزیده ندانست و کتاب «میان جیوه و اندوه»، اثر لیلا کردبچه از انتشارات نگاه را شایسته تقدیر معرفی کرد.

هیات داوران بخش شعر برگسا در حوزه گزوه کلاسیک نیز اثری را برگزیده ندانست و دو اثر را به عنوان شایسته تقدیر اعلام کرد: ‌

«زیر ساعت حرم»، اثر مریم سقلاطونی از انتشارات سوره مهر و «مرتد» اثر مهدی جهاندار از انتشارات شهرستان ادب، به عنوان آثار برتر انتخاب شدند

 

مراسم اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر شعرخوانی شاعرانی از کشور‌های فارسی زبان و منطقه بود. در این بخش عسگر حکیم شاعری از تاجیکستان با بیان این مطلب که ایران وطن همه ما فارسی زبانان است، شعری که در ستایش وطن سروده بود را قرائت کرد.

  • نویسنده : نرگس حیدری