یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تبعیض رسانه‌ای در قبال مسائل اوکراین در مقایسه با دیگر بحران‌های انسانی در سراسر جهان می‌گوید: امروزه شاهد نوعی رفتار دوگانه و حاکی از نژاد پرستی در سطح بین المللی هستیم و مجامع بین المللی بیشتر دنباله رو آمریکا شده اند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، عماد آبشناس در گفت وگویی در تحلیلی نسبت به رفتار دوگانه غرب در پی تحولات اوکراین علی رغم این که مردم فلسطین و یا بسیاری از کشورها سال ها مورد ظلم واقع شده اند و غرب واکنش چندانی به این امور نداشته است، گفت: متاسفانه شاهد شرایطی هستیم که در ابتدای جنگ اوکراین نیز مباحثی مانند رنگ پوست، چشم و یا نژاد مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفت که حاکی از نژادپرستی و رفتار دوگانه در سطح بین المللی است.

وی تصریح کرد: امروز مشاهده می کنیم حتی در مجامع بین المللی این شرایط دو گانه ادامه دارد در حالی که سال هاست مردم فلسطین کشته و شهید شده و به آنان ظلم شده است، حتی در دوران معاصر نیز آمریکایی ها در عراق و افغانستان و بسیاری از نقاط دنیا ظلم کرده و زور گفته‌اند و چه فجایعی که ایجاد نکردند، انسانیت در هر کجای دنیا که باشد و از هر مذهبی فرقی نمی کند، انسان ها حائز اهمیت هستند.

این  کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: وقتی درباره انسانیت صحبت می کنیم باید معیارمان یکی باشد ولی متاسفانه اکنون اینگونه شده که اگر احیانا در موضوعی به نفع آمریکا و غربی ها باشد آن کشتار صحیح است و اگر به ضررشان باشد، صحیح نیست. تنها بحث مردم اوکراین نیست آمریکایی ها حداکثر تلاش شان را می کنند تا آخرین فرد از اوکراین با روسیه بجنگد حتی اگر تمام مردم کشته شوند هم مهم نیست.

آبشناس خاطرنشان کرد: متاسفانه مجامع بین المللی امروزه دنباله رو آمریکا شده اند حتی مشاهده می کنیم برای نخستین بار دبیر کل سازمان ملل درباره یک جنگ موضع گیری می کند در حالی که تشکیلات سازمان ملل باید از موضع گیری پرهیز کند. این اتفاقات موجودیت سازمان ملل را زیر سوال می برد.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه سازمان ملل به ابزاری برای سلطه گران و اعمال سلطه و زور تبدیل شده است و شرایط به گونه‌ای است که هر کسی باید حق خودش را به زور بگیرد.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان