استاندار بوشهر گفت: امسال ۲۴۰۰ واحد مسکونی روستایی این استان بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ احمد محمدی‌زاده روز جمعه در آیین افتتاح ۴۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در جایینک تنگستان خدمات نظام اسلامی ایران در روستاها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در توسعه طرح‌های عمران و آبادانی در روستاها از زمان پیروزی انقلاب تاکنون خدمات زیادی در ابعاد گوناگون در روستاها انجام شده است.

وی مقاوم‌سازی منازل روستایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال ۲۴۰۰ واحد مسکونی روستایی استان بوشهر بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی آن آغاز شده است و مابقی بر اساس برنامه زمانبندی اجرا می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ۱۹۰ روستا در مسیر سیلاب قرار دارد گفت: ساکنان این روستاها در زمان بارندگی نگران جاری شدن سیل هستند که مدیریت، کنترل و هدایت سیلاب برای جلوگیری از وارد شدن آب روان در روستاها در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

محمدی‌زاده سه اقدام اساسی، آسفالت معابر، کنترل سیلاب و بهسازی و نوسازی منازل روستایی را در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان دانست و خاطرنشان کرد از طرح‌های بنیاد مسکن دولت انقلابی و مردمی به جد حمایت و پشتیبانی می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز در این آیین بابیان اینکه با پیگیری استاندار بوشهر اعتبارات این بنیاد در سال جاری از ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۹۶ میلیارد تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: در هفته دولت امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع از مسیر روستاهای استان بوشهر آسفالت شود.

به گفته علیرضا مقدم، سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آسفالت معابر روستایی شهرستان تنگستان ۲۳۰ هزار مترمربع است که این برنامه در این شهرستان در دشت  اجرا است و افتتاح ۴۰ هزار مترمربع از آسفالت روستای جائینک تنها نمونه ای از این برنامه است.

وی بابیان اینکه از محل قیر رایگان، اجرا طرح هادی و شبکه معابر روستایی به نهضت ملی آسفالت تبدیل شده است، اظهار کرد: برای روستاها محدودیتی در زمینه سهمیه قیر رایگان وجود ندارد و به هر میزان که دهیاران مشارکت کنند، طرح‌های آسفالت معابر اجرا می‌شود.

فرماندار تنگستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی این شهرستان نیاز به آسفالت دارند که با کاری جهادی از سوی بنیاد مسکن و مشارکت دهیاران قرار است ۲۵۰ هزار مترمربع از این معابر از سوی بنیاد آسفالت شود.

احمد لطفی با اشاره به اینکه با مشارکت بسیج سازندگی قرار است ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان تنگستان آسفالت شود، بیان کرد: تاکنون ۱۳۰ هزار مترمربع آن انجام و مابقی در دستور کاراست.

صبح روز جمعه مراسم افتتاح ۴۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستای جائینک از توابع شهرستان تنگستان با حضور استاندار بوشهر و سایر مقامات محلی برگزار شد.

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی