فرماندار بافق با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان بافق گفت: مهد معادن سنگ آهن ایران، یکی از قطب های اصلی پرورش ماهی تیلاپیلا نیز به شمار می رود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی صمیمی، روز یکشنبه در نشست خبری مشترک فرمانداران بافق، بهاباد و تفت در استانداری یزد به تشریح ظرفیت های شهرستان بافق به ویژه در حوزه معادن پرداخت و اظهار داشت: تنوع ذخائر معدنی در بافق بالاست به نحوی که ۲۶ نوع ماده معدنی از معادن این شهرستان استخراج می شود اما مهمترین معادن این بافق مربوط به سنگ آهن است.

وی، بافق را در زمره ۱۰ شهرستان معدنی کشور دانست و بیان کرد: با توجه به معادن موجود در این شهرستان، تکمیل زنجیره فولاد با جدیت دنبال می شود که در همین راستا دو واحد تولید آهن اسفنجی در بافق در دست احداث است که یک واحد تا پایان سال جاری و دیگری تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

صمیمی با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان بیان کرد: دو کمپ کویرنوردی، پنج روستای هدف گردشگری و … همه و همه نشان از اهمیت و ظرفیت های این صنعت در شهرستان بافق دارد.

فرماندار بافق یادآور شد: بافق در کنار ظرفیت های معدنی، در حوزه کشاورزی و شیلات نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد به نحوی که بافق اکنون یکی از مهمترین مناطق پرورش ماهی تیلاپیا در کشور به شمار می رود.

وی، پرورش شتر را نیز از ظرفیت های مهم بافق برشمرد و افزود: با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حدود یک هزار هکتار زمین جهت مرتع و بارانداز برای تبدیل بافق به هاب پرورش شتر منظور شده و در حال برنامه‌ریزی است.

صمیمی همچنین به تشریح پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: ۴۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد تومان در این شهرستان به مناسبت هفته دولت بهره برداری می شود.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان