صادرکنندگانی که تاکنون به تعهد ارزی خود عمل نکرده‌اند فقط تا پایان شهریور مهلت دارند و در حال حاضر برنامه‌ای برای تمدید این زمان وجود ندارد.

به گزارش آماج خبر، دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت:بر اساس برنامه زمانی اعلام‌شده صادرکنندگانی که در سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صادرات داشته‌اند، ولی هنوز تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند فقط تا پایان شهریور ۱۴۰۱ زمان دارند که نسبت به این موضوع اقدام کنند.

 

محمد نجفیان افزود: این مهلت تا کنون دو یا سه بار تمدید شده و از این رو در حال حاضر برنامه‌ای برای تمدید وجود ندارد و ظرف سه روز آینده، باید تعهد ارزی ایفا شود.

 

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز در خصوص خبر‌های منتشرشده در رابطه با تمدید مهلت زمانی این اقدام، ادامه داد: کمیته اقدام ارزی در روز‌های گذشته یک مصوبه جدید داشت که تنها به کالا‌های ورود موقت اختصاص دارد و شامل سایر بخش‌های صادراتی نمی‌شود.

 

نجفیان عنوان کرد: بر اساس این مصوبه با توجه به اینکه برخی زیرساخت‌های لازم برای رفع تعهد ورود موقت فراهم نشده بود، اعلام شد کالا‌هایی که از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ورود موقت داشتند تا پایان مهرماه و کسانی که در ۷ ماهه امسال ورود موقت داشتند تا پایان ۱۴۰۱ فرصت دارند.

 

وی افزود: این مصوبه هیچ ارتباطی با دیگر کالا‌های صادراتی ندارد و زمان نهایی رفع تعهد دیگر کالا‌ها همچنان پایان شهریورماه خواهد بود.

 

نجفیان در پایان گفت: امیدواریم صادرکنندگان خوزستانی هرچه سریعتر نسبت به این مساله اقدام و تعهدات ارزی خود را اجرایی کنند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده