علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، در چهلمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، از موفقیت های جدید استان در سطح ملی خبر داد.

استاندار همدان گفت: گرچه در هر جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت و عملکرد ستاد تسهیل و رفع تولید استان ارائه می‌شود، اما ضروری است تا مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان طی نشستی خبری یا در گفت‌وگو با صدا و سیما، گزارشی مفصل و با شرح جزئیات از اقدامات انجام شده در این راستا را ارائه کند.

علیرضا قاسمی فرزاد عنوان کرد: استان همدان در برخی از شاخص‌های کشوری در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید، دارای رتبه‌های چشم‌گیری است. استان همدان با احیا ۹۰ واحد راکد تولیدی، رتبه دوم را در این زمینه کسب کرده است. موفقیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سطح کشور به خاطر وجود همگرایی و هماهنگی بین ارکان نظام در استان است.

وی ادامه داد: طی آمار‌ها و گزارش‌های ارائه شده در سطح کشور، استان همدان در زمینه افزایش ظرفیت تولید، رونق دهی و شتاب‌دهی به تولید نیز، در رتبه دوم قرار دارد.

استاندار همدان اظهار داشت: تاکنون، ۱۲۶۱ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر به استان تخصیص پیدا کرده که طی چند سال گذشته، اقدام بی‌نظیری محسوب می‌شود.

وی ضمن ابراز خرسندی، گفت: امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، از سه واحد تولیدی گره گشایی شد و تاکید شد پرونده بازگرداندن یک واحد تولیدی راکد یعنی دشت کرفس در شهرستان قروه، هرچه سریع‌تر انجام و اجرا شود. حدود ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید به سه واحد تولیدی در استان پرداخت شد.

وی در پایان عنوان کرد: بدون شک، مدیران دستگاه‌های اجرایی ‌استان مجدانه پیگیر واحدهای تولیدی که دچار مشکلاتی شدند نیز هستند تا مشکل آنها رفع و به چرخه تولید بازگردانده شوند.

  • نویسنده : حسین زرنقاب