معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از خسارت 800 میلیارد تومانی سامانه بارشی مونسون به بخش‌های مختلف کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ شاپور رضایی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های تابستانه سامانه مونسون در استان بوشهر خسارت‌ها و زیان‌هایی دربرداشت که پس از فروکش کردن سامانه، گروه‌های ارزیابی جهاد کشاورزی زیان‌ها را تعیین کردند که در برآورد اولیه، خسارت ۴۱۶ میلیارد تومان اعلام شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکهه بخش کشاورزی شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و دیر بیشترین آسیب‌ها وارد شده بود، افزود: نخیلات، کنجد و گوجه‌فرنگی بیشترین خسارت‌ها را دیدند و به دیگر محصولات کشاورزی استان هم خساراتی وارد شد.
وی تصریح کرد: پس از پایش‌های دوباره، ریزش و ترشیدگی محصولات کشاورزی به‌ویژه بخش خرما نیز مورد ارزیابی قرار گرفت تا میزان دقیق و کامل خسارت‌ها روشن شود.
رضایی گفت: هفته گذشته جمع‌بندی نهایی زیان‌های مونسون به بخش کشاورزی استان انجام شد که روشن شد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان بوشهر خسارت وارد شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان داشت: این برآورد خسارت به استانداری، وزارت کشاورزی و وزارت کشور فرستاده و اعلام شده است و هفته پیش نیز در وزارت جهاد کشاورزی نشستی با این موضوع برگزار شد.
وی ادامه داد: ما در استان بوشهر منتظر طرح موضوع در هیئت وزیران و تصمیم دولت درباره این خسارت‌ها هستیم تا پس از آن هر تصمیمی گرفته شد به کشاورزان خدمت‌رسانی کنیم.
رضایی از پرداخت خسارت ۶۰ درصدی بیمه به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند خبر داد و گفت: این پرداخت پس از تأیید کارگزاران بیمه و حضور در زمان برداشت محصول انجام خواهد شد.

  • نویسنده : سپیده قائدی