مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰٠ مجموع کل درآمدهای وصولی این استان حدود هفت هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان بود که نسبت به سال پیش از آن ۴۲.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ رسول زارعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: در سال گذشته استان بوشهر جایگاه ششم کشور را در درآمدهای وصولی داشته است و مجموع درآمدهای وصولی این استان نسبت به مقدار مصوب بودجه، ۱۰۳.۶ درصد محقق شده است.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر عنوان کرد: از مجموع درآمدهای وصولی بیش ازهفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد، از محل جمع‌آوری مالیات‌ها بوده است.

 

وی در باره درآمد دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان بوشهر، گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات‌های مستقیم و بیش از چهار هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نیز از محل مالیات‌های غیرمستقیم وصول شده است.

 

زارعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان بوشهر جمع آوری شده است، گفت: نزدیک به یک سوم از مالیات بر ارزش افزوده جمع آوری شده در استان بوشهر به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان واریز می‌شود که در سال گذشته این رقم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

وی اعلام کرد: در این سال یکهزار و ۶۱۸ میلیارد تومان درآمد نیز از محل مالیات بر درآمد کارکنان دولت، بخش خصوصی و مالیات بر مشاغل وصول شده است.

 

زارعی افزود: در سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان بوشهر در مالیات نقل و انتقالات املاک ۲۴ میلیارد تومان، عوارض خروج از کشور ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مالیات بر نقل و انتقال خودرو ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سه اداره گمرک استان در بندر بوشهر، بندر گناوه و بندر عسلویه مستقر هستند که در سال ۱۴۰۰ در مجموع یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

 

وی افزود: گمرک بندر بوشهر یکهزارو ۴۵۰ میلیارد تومان، گمرک بندر گناوه ۱۲۰ میلیارد تومان و گمرک پارس جنوبی ۶۱ میلیارد تومان درآمد گمرکی کسب کرده‌اند.

 

زارعی بیان کرد: ۹۸ درصد از درآمدهای گمرک در کدهای درآمدی ملی قرار دارند.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۰ درآمد این استان از اموال تملیکی نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.

 

زارعی ادامه داد: سیستم بانکی نقشی مهم در تامین منابع مورد نیاز سرمایه‌گذاری‌ها ایفا می‌کند و نیاز است بانک‌های استان در این زمینه همت داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان از محل جرایم راهنمایی و رانندگی در استان بوشهر جمع آوری شده است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر بیان کرد: این اداره کل وظیفه بهبود فضای کسب و کار، توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملکی و نظارت مالی این استان را به عهده دارد که گام‌های موثری در این زمینه‌ها برداشته شده است.

 

زارعی اعلام کرد: میزان پیش‌بینی درآمدهای عمومی استان بوشهر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مشخص شده است.

  • نویسنده : فاطیما عباسی