مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان در حال برنامه‌ریزی به منظور میزبانی از گردشگران خارجی جام جهانی فوتبال قطر هستند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، جام جهانی فوتبال قرار است نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) در قطر و برای نخستین بار در منطقه جنوب غرب آسیا برگزار شود؛ به گفته مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استان‌های تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم به عنوان مقصد سفر تماشاچیان جام‌جهانی قطر پیش‌بینی شده است.

 

علیرضا ایزدی گفت: کارگروهی به منظور توسعه گردشگری خارجی و جذب تماشاچیان جام جهانی فوتبال قطر و میزبانی از آن‌ها در استان اصفهان تشکیل شده است و در حال تدارک دیدن زیرساخت‌های لازم برای تحقق این اهداف هستیم.

 

او می گوید: در این کارگروه، بازار‌ها و کشور‌های جدید هدف گردشگری بررسی و شناسایی می‌شود، یکی از بازار‌های هدف جدید گردشگری بین المللی، جام جهانی فوتبال قطر است که با توجه به فراهم بودن بستر‌هایی مانند نزدیکی این کشور به ایران و برقراری پرواز قطر به اصفهان می‌توان از این فرصت به منظور جذب گردشگران خارجی استفاده کرد.

 

ایزدی  گفت: ما به دنبال تولید کلیپ‌های جدیدی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان هستیم و باید به خوبی روی تبلیغات با استفاده از سامانه‌های مجازی و فناوری‌های جدید کار کنیم.

 

او به تجربه رونق صنعت گردشگری در تعطیلات نوروز امسال و استقبال گردشگران از سامانه‌های الکترونیکی، پرداخت وگفت: بدون شک استفاده از این ابزار در سطح گردشگری بین المللی نیز دستاورد‌های خوبی به همراه خواهد داشت.

 

ایزدی از حمایت کامل مدیریت استان اصفهان از سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، خبردادو گفت: حمایت مالی و معنوی از سرمایه گذاران بخش گردشگری یکی از مطالبات محوری میراث فرهنگی اصفهان در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از آماده بودن چند طرح گردشگری برای افتتاح در سفر آتی رییس جمهور به اصفهان، خبردادو گفت: این طرح‌ها سریع وارد چرخه صنعت گردشگری استان می‌شود تا بتوانند به عنوان زیرساخت‌های مناسب در توسعه گردشگری خارجی نیز بکار گرفته شوند.

 

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ‘ وزوان’، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

 

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر با حدود ۳۷ هزار تخت دارد.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان