به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۴۷۰ مدرسه از زمان شهادت حاج قاسم به نام ایشان نام‌گذاری شده است.

حمیدرضا خان‌محمدی ،سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه، در آیین افتتاح مدرسه ۱۵ کلاسه شهید سلیمانی در ملایر که توسط این شهید بزرگوار کلنگ‌زنی شده، اظهار کرد: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مدرسه‌ای در عالم افتتاح کردیم که حاج قاسم کلنگش را زده است.

وی با بیان اینکه با عمل به مکتب حاج قاسم، رهرو خوبی برای این شهید بزرگوار باشیم، تصریح کرد: حاج قاسم سرشار از عشق و محبت و عاطفه‌ بود. شما در هیچ تصویری از قاسم، اسلحه نمی‌بینید چرا که او بر دل‌ها حکومت می‌کرد.حاج قاسم، حد طرازی است که بگوییم تربیت شدگان مکتب روح‌الله  انقلاب چگونه هستند.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه این مدرسه خاص است و باید نگاه خاص و برنامه‌ریزی خاص داشته باشد، مطرح کرد: مدرسه‌ای که قدمگاه حاج قاسم بوده و کلنگش را بر زمین زده، باید پایگاه ترویج مکتب شهید سلیمانی با رویکرد دختران انقلابی و مبارز باشد.

خان‌محمدی ادامه داد: این مکان باید جایی باشد که اندیشه و رفتار حاج قاسم ترویج شود. او برای خدمت به مردم، همه را همسو می‌کرد. شعار «من یک سلیمانی هستم» باید زنده نگاه داشته شود چراکه هر کس در توان خود می‌تواند یک کار جهادی راه بیندازد.

وی با بیان اینکه اسلام ناب با مبارزه و مقاومت عجین شده است، اظهار کرد: وقتی ما در خواب غفلت بودیم سردار سلیمانی را به شهادت رساندند. افرادی که فکر می‌کردند با حذف حاج قاسم، مبارزه و مقاومت تمام می‌شود اما شهید حاج قاسم از خود حاج قاسم مبارزتر و ترسناک‌تر است.

خان‌محمدی با بیان اینکه ۴۷۰ مدرسه از زمان شهادت حاج قاسم به نام ایشان نام‌گذاری شده است، گفت: پر چفیه حاج قاسم بر کل دشمنان غالب خواهد بود چراکه حضرت زهرا(س) را دارند و متوسل به آن بانوی بزرگ هستند. کاری که سردار سلیمانی شروع می‌کرد چون برای رضای خدا بود حتماً به نتیجه می‌رسید. او برای خدا حرکت کرد و همه چیز برای او مهیا شد.

  • نویسنده : حسین زرنقاب
  • منبع خبر : ایسنا