رانندگان برای ارائه سرویس دهی دانش آموزان در مدارس باید در سامانه سپند ثبت نام کنند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) با بهره گیری از فناوری‌های اینترنت برای فعالیت رانندگان به عنوان سرویس مدارس راه‌اندازی شده است و طبق دستورالعمل باید تمام فرآیند سرویس دهی زیر نظر این سامانه برای تسهیل در حمل و نقل دانش‌آموزان طی شود.

 

ضرغام مردانی افزود: متقاضیان پس از اینکه در سامانه ثبت نام کردند، پس از طی مراحل قانونی در صورت واجد شرایط شناخته شدن توسط دستگاه‌های متولی، زیر نظر شرکت‌های حمل و نقل ثبت شده، کارت تردد و اجازه فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.

 

مردانی گفت: اسامی رانندگان واجد شرایط به مدیران مدارس اعلام می‌شود تا ارائه خدمات کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: برای رفت و آمد دانش آموزان از روستا به شهر مشکل وجود دارد و باید یک برنامه ریزی مناسب برای رفع این موضوع با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

 

مردانی افزود: با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان روستایی از اقشار کم درآمد و خانواده‌های آن‌ها درآمد پایینی دارند، اداراتی که دارای وسایط نقلیه هستند می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

 

وی درباره نرخ سرویس مدارس هم گفت: بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸ که نمایندگان آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر، راهور، مدیران مدارس، انجمن اولیا و سازمان تاکسیرانی در آن حضور دارند، تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

 

مردانی بیان کرد: نرخ نهایی خودرو‌های سواری سرویس مدارس بعد از مراحل قانونی و اداری و تایید نهایی از طرف فرمانداری شهرستان بزودی اعلام و به آموزشگاه‌ها اطلاع داده می‌شود.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست