نایب رئیس انجمن علوم و فنون غلات استان اصفهان گفت: نانوایی‌های سنتی که مجوز آزادپز بودن را دارند به دلیل گرانی آرد، چاره‌ای جز افزایش نرخ نان ندارند.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا خواجه با اشاره به افزایش قیمت آرد به کیسه‌ای ۶۰۰ هزار تومان گفت: پس از تخصیص سوبسید، قیمت نان ترمیم می‌شود.

 

این اتفاق به زودی به جریان خواهد افتاد، آرد شماره یک و شماره دو حذف شده و نانوایی سنتی و آزادپز همگی یکسان‌سازی می‌شود، این‌چنین که قیمت نان در تمام نانوایی‌ها یکسان خواهد شد.

 

به گفته او آن افرادی که سوبسید نان را دریافت می‌کنند به میزان یارانه دریافتی، نان مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

 

خواجه در مورد دلیل گرانی‌های فعلی قبل از تخصیص سوبسید نان خاطرنشان کرد: نانوایی‌های سنتی که مجوز آزادپز بودن را دارند به دلیل گرانی آرد، چاره‌ای جز افزایش نرخ نان ندارند.

 

نانوایی سنگکی که آرد را کیسه‌ای ۳۰۰ هزار تومان خریداری می‌کرد، اکنون آرد را کیسه‌ای ۶۰۰ هزار تومان خریداری می‌کند؛ بنابراین چاره‌ای جز افزایش قیمت نان ندارند و مجبورند نرخ نان خود را بر اساس قیمت تمام شده تنظیم کنند که در طرح دولت هم این موضوع پیش‌بینی شده است.

 

نایب رئیس انجمن علوم و فنون غلات استان اصفهان گفت: دولت قرار است با تخصیص سوبسیدی برای خرید نان به افراد جامعه، گرانی نان را جبران کند و تصمیم بر آن است حدود ۵۰ میلیون نفر از این یارانه استفاده کنند.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان