معاون حمل و نقل اداره راهداری استان اصفهان گفت: به دلیل همزمان شدن سفر اربعین با سفرهای پایان تابستان، باید علاوه بر مدیریت بیشتر سفر‌های داخلی، استفاده از ناوگان دستگاه های اجرایی را داشته باشیم.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی صلواتی گفت: کمیته حمل و نقل ستاد حسینی استان اصفهان از شش ماه قبل تشکیل جلسه داده است و آخرین جلسه نیز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استان اصفهان برگزار شد.

او عنوان کرد: در این جلسه افزایش یک و نیم برابری زوار اربعین نسبت به سال ۹۸ پیش بینی شده البته سفر اربعین با سفر‌های آخر تابستان و بازگشت مسافران همزمان شده است بنابراین باید علاوه بر مدیریت بیشتر سفر‌های داخلی، استفاده از ناوگان‌های کارخانجات و اعزام دستگاه‌های نظامی را داشته باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان حدود ۱۹۰۰ ناوگان حمل و نقل وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها در بخش سرویس‌ها کارخانجات فعالیت می‌کنند.

صلواتی بیان کرد: افزایش ظرفیت ریلی در داخل کشور در استان‌های تهران و مشهد انجام شده است و قرار است این افزایش با مجموعه راه آهن استان اصفهان انجام شود.

او اضافه کرد: طی چند روز آینده سایت‌ها برای فروش بلیط اربعین باز خواهد شد و برخی شرکت‌ها نیز مسئله فروش بلیط اربعین از مبدا تا مقصد یعنی تا شهر نجف را دارند که به صورت محدود ارائه خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بحث توسعه پارکینگ‌های وسایل شخصی در مرز‌های سه گانه مهران، شلمچه و چزابه به صورت جدی در مرز‌های سه گانه مهران، شلمچه و چذابه در دستور کار ستاد اربعین حسینی قرار دارد و سعی می‌کنیم بخشی از زوال که علاقه دارند که با وسایل شخصی سفر کنند امکانات لازم را داشته باشند.

صلواتی افزود: امسال سه مرز مهران، چذابه شلمچه برای استان اصفهان پیش‌بینی شده است که تا الان بر اساس آمار سامانه سماح تقریباً بالغ بر ۷۶ درصد از شهروندان مرز مهران را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

او عنوان کرد: در مرز‌های سه گانه مهران، شلمچه و چذابه نمایندگان حمل و نقل استان اصفهان استقرار پیدا کرده‌اند تا اگر مشکلی برای زوار پیش بیاید بتوانند با نمایندگان ارتباط بگیرند.

 

  • نویسنده : نادیا کریمی