استاندار یزد گفت: اینکه شهرستانی همچون اشکذر با وجود حجم زیادی واحد صنعتی، بیمارستان ندارد، یک طنز تلخ است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، مهران فاطمی، روز جمعه در جلسه کارگروه توسعه شهرستان اشکذر که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهرستان اشکذر اظهار داشت: تمام روستاهای شهرستان اشکذر به ویژه در بخش خضرآباد نیاز به دیوار ساحلی دارند.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی باید هرچه سریعتر کار احداث دیوار ساحلی را برای پیشگیری از خسارت بارندگی های بعدی آغاز کنند، افزود: نباید برای احداث دیوار ساحلی به اعتبارات دهیاری ها چشم داشت.

فاطمی با بیان اینکه اعتبارات دهیاری ها بسیار محدود است، تصریح کرد: اینکه بودجه ناچیز دهیاری ها صرف ساخت دیوار ساحلی شود، ظلم است و من اجازه این کار را نخواهم داد.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای از محل منابع خود با قید فوریت و اولویت نسبت به احداث دیوارهای ساحلی در روستاهای بخش خضرآباد با تشخیص فرماندار اشکذر و کارشناسان آب منطقه ای، از فردا کار خود را آغاز کنند.

استاندار یزد همچنین در مورد تکمیل هفت واحد آموزشی خیرساز در شهرستان اشکذر به عنوان مصوبه این کارگروه بیان کرد: این مدارس پیشرفت ۴۰ درصدی دارند و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: سه مدرسه که توسط سه واحد تولید کاشی کلنگ زنی شده، باید توسط خود آنها و در راستای مسئولیت اجتماعی آنها تکمیل شود، دو آموزشگاه از محل مسئولیت اجتماعی معادن اشکذر و دو آموزشگاه نیز از محل بودجه نوسازی مدارس استان یزد احداث و تکمیل شود.

فاطمی با بیان اینکه این مهم از مصوبات جلسه امروز است، تاکید کرد: نمازخانه مدرسه رضوانیه نیز در پروژه های نوسازی مدارس گنجانده شود و همه پروژه ها حداکثر تا هفته دولت سال آینده، آماده بهره برداری باشد.

تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی جاده خضرآباد، تخصیص اعتبار به شهرداری های اشکذر برای بازسازی گلزار شهدا، جبران خسارات قنوات توسط جهاد کشاورزی، تکمیل پروژه روشنایی جاده سنتو تا پل شهید سلیمانی، بهسازی بندهای خاکی و سیل بندهای روستاهای بخش خضرآباد، انجام طرح مطالعاتی مسیر دسترسی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرک فولاد و ده‌ها طرح دیگر از مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان