مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردى از نجات جان ۱۷ خدمه شناور پانامایی در نزدیکی بندر دیر خبر داد.

نادر پسنده جزییات سانحه آتش‌سوزی شناور پانامایی در ٣٠ مایلى جنوب بندر دیر را تشریح کرد و از نجات جان ١٧ خدمه این شناور توسط شناورهای جستجو و نجات و شناورهای آتشخوار دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

 

وی با اشاره به اینکه کشتی تانکر گلدن تری (Golden Tree) تحت پرچم کشور پاناما و مالکیت کشور چین، بعد از ظهر ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در ۳۰ مایلی جنوب بندر دیر دچار آتش‌سوزی در موتورخانه شد و ضمن اعلام اضطرار از نزدیک‌ترین مرکز هماهنگی نجات دریایی، درخواست کمک

کرد.

 

پسنده ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار و با وجود وضعیت نامناسب دریا و وجود امواج بزرگ، واحدهای جستجو و نجات دریایی و شناورهای آتشخوار با نیروهای متخصص عازم منطقه شدند و ۱۷ نفر از خدمه شناور مضطر با ملیت‌های مختلف از خطر احتمالی سرایت حریق به محموله خطرناک کشتی نجات داده و به بندر دیر منتقل شدند.

 

وی با بیان اینکه فرمانده و دو نفر از خدمه برای کمک به عملیات اطفای حریق در موتورخانه کشتی در شناور حادثه دیده باقی ماندند بیان کرد: اکنون شناورهای جستجو و نجات و شناورهای آتشخوار سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه مستقر هستند و آتش کاملا خاموش شده است.

 

پسنده گفت: خدمه شناور حادثه دیده هم پس از دریافت مراقبت های لازم در حال برگشت به شناور خود هستند تا پس از تعمیر شناور به سفر خود ادامه دهند.

 

  • نویسنده : معصومه مذکوری